پنج‌شنبه 19 مهر 1403

طرح عرضه کالای عمومی در ماه رمضان از 30 فروردین در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح عرضه کالای عمومی در ماه رمضان از 30 فروردین در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح تامین، عرضه و نظارت بر کالای عمومی مردم در ایام ماه مبارک رمضان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، ابلاغ شده که این طرح از 30 فروردین تا سوم خرداد سال جاری (پایان ماه مبارک رمضان) اجرا می‌شود.

ناصر فغفوری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار داشت: در این طرح با توجه به شرایط استان‌ها از نظر وسعت و جمعیت، سهمیه‌ای اختصاص یافته است.

وی افزود: سهم استان زنجان 670 تن برنج هندی، 670 تن شکر، 335 تن گوشت منجمد مرغ، 201 تن گوشت قرمز منجمد، 670 تن روغن خام و یک هزار و 335 تن انواع خرما است.

فغفوری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز تخلف، شکر فله‌ای عرضه نخواهد شد و به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به وفور تامین خواهد شد، گفت: حداقل در حوزه برنج و شکر، هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جهت رعایت مسائل بهداشتی و خودداری از برنامه‌های تجمعی، نمایشگاه‌های ضیافت در سطح استان برگزار نخواهد شد.

فغفوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توزیع اقلام در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی از طریق خودروهای باری مانند وانت، نیسان و خاور انجام می‌شود که با اجرای طرح زوج و فرود، امکان ورود به طرح ترافیک و جریمه شدن وجود دارد طبق هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی استان مقرر شد لیست و شماره پلاک این خودروها برای جلوگیری از جریمه شدن در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته در مجموع، یک هزار و 714 تن میوه در استان خریداری شده بود که 600 تن قبل از عید فروخته شد و در ابتدای سال جاری بیش از 1100 تن میوه داشتیم که پس از فروش آن‌ها اکنون 200 تن سیب قرمز باکیفیت موجود است.

وی اظهار داشت: این میوه‌ها به‌رغم قیمت‌گذاری هنوز خریدار ندارد اما امیدواریم طی روزهای آتی تعیین تکلیف شوند.

مشکلی در تامین گوشت مرغ و قرمز نداریم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: هیچ مشکلی در تامین مرغ گرم و گوشت قرمز گرم مردم در ماه مبارک رمضان در استان زنجان نخواهیم داشت.

جواد تاراسی اظهار داشت: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف مردم، جوجه‌ریزی‌هایی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال برای تامین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده بود به فروش نرفت و مرغداری‌ها با مشکل مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 470 تن مرغ خریداری شده و اکنون شرایط قابل قبولی داشته و قیمت مرغ هم‌اکنون در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم 110 هزار ریال است که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

تاراسی افزود: امسال یک میلیون و 100 هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار قطعه بود که 50 درصد کاهش یافت اما مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

*س_برچسب‌ها_س*