پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف شناسایی می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف شناسایی می‌شود

به گزارش گروه گردشگری خبرگزاری فارس، علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر کاروان عشق به زنجان به مناسب یوم‌العباس در جمع خبرنگاران در مقابل حسینیه اعظم، اظهارکرد: نقاط مختلف استان دارای ظرفیت برای جذب گردشگر است و در این راستا کارگروهی تشکیل شده تا همه ظرفیت‌ها و امکانات شناسایی شود تا برنامه‌ریزی‌ها در این راستا انجام شود.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه حرکت کاروان عشق به زنجان همزمان با روز دسته حسینیه اعظم زنجان نشان از این دارد که در حوزه گردشگری مذهبی می‌توان سرمایه‌گذاری بیشتری کرد، افزود: در نقاط مختلف باید این توانمندی بررسی و احصا شود و در این راستا با حوزه علمیه قم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و در این مسیر مصمم هستیم.

شالبافیان به ضرورت جذب گردشگر خارجی برای این مراسم مهم نیز اشاره کرد و یادآورشد: این ظرفیت نباید از نظر دور باشد؛ همان‌طور که گردشگران خارجی برای حضور در شهر تاریخی همچون اصفهان رغبت دارند می‌توان از این تمایل در راستای توسعه گردشگری مذهبی نیز بهره برد.

این مسئول با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه گردشگری ارزان نیز، گفت: در این راستا در گام نخست با همکاری بین‌بخشی زمین برای احداث زائرسرا در ایلام به متقاضیان واگذار شده است تا زائران اربعین را پوشش دهند و در این رابطه نیز ظرفیت‌ها شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید گردشگری گردشگری مذهبی علی اصغر شالبافیان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است