دوشنبه 7 آبان 1403

عجیب‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو بازنشسته شد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
عجیب‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو بازنشسته شد!

جرمی متئو، مدافع سابق بارسا که با این تیم فاتح سه‌گانه شده و یک گل هم در ال‌کلاسیکو به ثمر رسانده بود امروز رسما کفش‌ها را آویخت و بازنشسته شد.

به گزارش "ورزش سه"، جرمی متئو، مدافع فرانسوی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی این کشور و باشگاه بارسا را داشت امروز رسما بازنشستگی‌اش از فوتبال را اعلام کرد. او در تابستان 2020 قصد بازنشستگی داشت ولی پشیمان شد تا امروز نهایتا کفش‌ها را بیاویزد.

متئو که در حال حاضر 39ساله است این روزها در یک تیم دسته ششمی فوتبال فرانسه بازی می‌کند. جرمی متئو بعد از آنکه در تابستان 2020 اعلام بازنشستگی کرد یک سال بعد پشیمان شد و به تیم لوینس اسپورتس در دسته ششم فرانسه پیوست تا دو سال هم در این تیم بازی کند.

او اما در رده باشگاهی سابقه بازی در باشگاه‌های بزرگی مثل سوشو، تولوز، والنسیا، اسپورتینگ و بارسلونا را دارد. متئو بیشتر دوران فوتبالش را در والنسیا سپری کرد و برای این تیم 177 بازی انجام داد ولی موفق‌ترین سالهای فوتبالی‌اش در بارسا سپری شد.

جرمی متئو در سال 2015 در بارسلونایی بازی می‌کرد که موفق شد سه‌گانه‌ای تاریخی به دست بیاورد و قهرمان چمپیونزلیگ، لالیگا و کوپا دل‌ری شود. بالاترین ارزش این مدافع فرانسوی در سال 2014 ثبت شد. او در آن زمان با قراردادی 15 میلیون یورویی بازیکن بارسا بود.

این دفاع چپ فرانسوی بیش از هر چیز با تک‌گلی به یاد آورده می‌شود که در ال‌کلاسیکویی در سال 2015 به ثمر رساند. دیدار دو تیم بارسا و رئال مادرید روز 22 مارس 2015 در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد. اولین گل این مسابقه در دقیقه 19 توسط جرمی متئو وارد دروازه رئال شد. کریستیانو رونالدو در نیمه اول گلزنی کرد تا بازی در این نیمه با تساوی به پایان برسد اما بارسا در نیمه دوم توسط لوئیس سوارز به گل دوم رسید تا این بازی با پیروزی 2-1 کاتالان‌ها به پایان برسد.

عجیب‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو بازنشسته شد! 2
عجیب‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو بازنشسته شد! 3