دوشنبه 16 مهر 1403

عدم استاندارد مشکل تعطیلی پنج‌ساله شهربازی سبزوار / وعده بازگشایی تا پایان تیرماه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عدم استاندارد مشکل تعطیلی پنج‌ساله شهربازی سبزوار / وعده بازگشایی تا پایان تیرماه

در روزگاری شلوغ و درآمیخته با فضای مجازی امروز پیدا کردن مکانی برای تفریح سالم و ساعتی را در کنار خانواده گذراندن فرصتی است مغتنم تا خستگی کاری و تشویش‌های ذهنی را با هیجانی سالم از تن و سر به در کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در روزگاری شلوغ و درآمیخته با فضای مجازی امروز پیدا کردن مکانی برای تفریح سالم و ساعتی را در کنار خانواده گذراندن فرصتی است مغتنم تا خستگی کاری و تشویش‌های ذهنی را با هیجانی سالم از تن و سر به درکند

شهربازی‌ها فضاهایی هستند که به لحاظ ساختاری قابلیت بسیار بالایی برای این مهم دارند و شاید بتوان این مجموعه‌ها را تنها جاهایی دانست که تمام ویژگی‌های ایجاد هیجان سالم در کنار تفریحات دارد همین شهربازی‌ها هستند.

شهر سبزوار نیز با حدود 300 هزار نفر جمعیت از این موضوع مستثنی نیست، امام قصه احداث شهربازی در سبزوار هم ماجرایی دارد که شاید در بی‌تدبیری مسئولان وقت گم‌شده است.

اوایل سال 94 بود که جای خالی شهربازی قدیمی شهرستان سبزوار با حضور بانوان سبزواری پر شد و شهربازی جدید با فضایی بهتر بزرگ‌تر و جذاب‌تر در جنب شهدای گمنام شهرستان مکان‌یابی و احداث شد.

پس از احداث این مجموعه و شروع به کار آن با همکاری شهرداری سبزوار و بخش خصوصی که در آن سال با هزینه در حدود 25 میلیارد ریال به انجام رسید بخشی کمبودهای فضای سرگرمی و نشاط شهری در سبزوار جبران شد.

متأسفانه تنها پس از گذشت تنها شش ماه از فعالیت این شهربازی که نقطه هدفی برای گذران اوقات فراغت و تفریح سالم برای خانواده‌ها شد بود به تعطیلی کشانده شد که البته در همان زمان با اعتراضاتی روبرو شد، اما گذر زمان غبار فراموشی را بر این مکان که در آن زمان با هزینه گزافی نیز به بهره‌برداری رسیده بود نشاند.

با پیگیری‌های خبرنگاران از مجموعه‌های شهری و مسئولان وقت در این مدت‌زمان نیز کار به‌جایی نبرد و هر بار دلایلی ازجمله عدم استاندارد تجهیزات موجود را علت تعطیلی این مجموعه بیان کردند هرچند که یک سؤال که چرا از ابتدا برای مجموعه‌ای غیراستاندارد این مبلغ در سال 94 هزینه شده و چطور مجموعه‌ای که روزانه باجان چند صد کودک و بزرگ‌سال سروکار دارد به‌راحتی شش ماه به فعالیت می‌پردازد مجوز می‌گیرد بی‌پاسخ‌مانده است.

سؤال دیگر این است که چطور مجموعه پس از 5 سال همچنان بلاتکلیف مانده و استهلاک زمان نیز بر تجهیزات آن افزوده می‌شود.

اما این بار مدیریت جدید شهری با پیگیری‌های که انجام‌شده وعده بازگشایی شهربازی سرزمین نور را برای تابستان سال جاری داده است.

خلیلی دارینی مدیر سازمان فضای سبز شهرداری با اشاره به اینکه شهربازی سبزوار در پایان تیرماه مجدد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت تصریح کرد: عدم عمل به تعهدات طرفین و مشکلات حقوقی از عوامل اصلی تعطیلی سرزمین نور بوده که پس از برطرف شدن آ «تا پایان ماه این شهربازی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: امضای قرارداد با سرمایه‌گذار انجام‌شده و سرمایه‌گذار پس از اورهال کردن و کسب مجوزهای لازم استاندارد بایستی شهربازی را تا انتهای تیرماه سال جاری به بهره‌برداری برساند.

خلیلی دارینی تأکید کرد: در این قرار داد 20.6 درصد از بلیط فروشی برای شهرداری سبزوار منظور خواهد شد.

انتهای پیام /