چهارشنبه 18 مهر 1403

عراقچی به ریاض می‌رود

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
عراقچی به ریاض می‌رود

سفارت ایران در عربستان سعودی امشب از سفر فردا (چهارشنبه) 18 مهرماه عراقچی به ریاض خبر داد و اعلام کرد وزیر امور خارجه با همتای خود درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو خواهد کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امشب (سه‌شنبه) 17 مهرماه از سفر سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه به ریاض فردا (چهارشنبه) 18 مهرماه خبر داد.

به گزارش فارس، براساس اعلام این سفارتخانه، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (چهارشنبه) عازم عربستان می‌شود تا با توجه به روابط برادرانه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی و تقویت و توسعه مناسبات دوحانبه به گفتگو بپردازد.

عراقچی امروز در تهران و در حاشیه نشست طوفان‌الاقصی در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشور‌های منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت.

این سفارتخانه اعلام کرد: عراقچی همچنین در این سفر با همتای سعودی خود در خصوص مسائل مهم منطقه از جمله حمایت از مردم فلسطین و لبنان، توقف تجاوز به فلسطین و لبنان و ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری گفتگو خواهد کرد.

سفارت ایران در ریاض همچین یادآور شده است: ایران و عربستان مواضع روشنی در قبال حمایت از مردم فلسطین و لبنان و محکومیت اشغالگری دارند.

به گزارش فارس، عراقچی جمعه و شنبه 13 و 14 مهرماه در نخستین سفر رسمی‌اش به منطقه به بیروت و دمشق سفر کرد. او همچنین قبل از آن مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور را در سفر به دوحه همراهی کرد.

وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با عراقچی دیدار کرد. فیصل بن فرحان در حاشیه سومین نشست سران مجمع گفت‌گوی همکاری آسیا در دوحه نیز با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دیدار و گفتگو کرد.

از میان اخبار

سوگلی دربار قاجار یا ملکه غمگین اروپا؛ این زن «واقعا» کیست؟

معمای محدودیت بنزین؛ چرا سقف سوخت‌گیری کاهش یافت؟

بایدن چگونه غرب آسیا را به آستانه جنگ تمام عیار کشاند؟

بزرگترین اشتباه این مرد «حمله به ایران» بود!