پنج‌شنبه 7 تیر 1403

عرضه دو مجموعه شعر آئینی جدید درکتابفروشی‌ها

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کتاب «مصاریع مذبوح» و «من مات من العشق» دو مجموعه شعر آئینی سروده مهدی زارعی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

اولین دفتر شعر با نام «مصاریع مذبوح» مجموعه رباعی‌های عاشورایی است که متناسب با شب‌های ماه محرم به صورت موضوعی تدوین شده است. این رباعی‌ها در چهارده پرده از ورود کاروان امام حسین به کربلا آغاز و سپس به وصف هر یک از شخصیت‌های برجسته عاشورا از جمله حضرت زینب (س)، حضرت سجاد (س)، حضرت علی اصغر (ع) و چند چهره دیگر می‌پردازد. زارعی در پایان پرده چهاردهم از «وهب»، «جون»، «مختار ثقفی»، «توابین» و «عمرسعد» نیز اشعاری برای مخاطب سروده است.

«من مات من العشق» دومین عنوان کتاب شعری است که مهدی زارعی با محوریت شعرهای آئینی سروده است. این کتاب در 12 دفتر با موضوعات توحیدی، چهارده معصوم (ع)، حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن مجتبی (ع)، عاشورایی، امام سجاد (ع)، امام صادق (ع)، امام رضا (ع)، حضرت مهدی (عج) و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردآوری شده است.

کتاب «مصاریع مذبوح» با 176 صفحه و شمارگان 300 نسخه و کتاب «من مات من العشق» با 274 صفحه و شمارگان 300 نسخه عرضه شده اند.