دوشنبه 16 مهر 1403

عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد "دامدار کارت" دریافت می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد "دامدار کارت" دریافت می‌کنند

فضل‌الله آذرفر به روش‌های دریافت "دامدار کارت" برای دریافت نهاده‌های دامی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت شاهد تغییر برخی اقلام و کالاهای اساسی در کشور بودیم که در این راستا بخش های مختلف تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت.

یکی از اقلامی که این روزها قیمت آنها تغییر می کندو با قیمت آزاد به فروش می رسد قیمت نهاده های دامی است، این موضوع سبب شده تا دامداران و عشایر کهگیلویه و بویراحمد خواستار تدابیر و برنامه های مسئولان استانی از جمله امور عشایر استان برای نهاده های دامی باشند.

دامداران خواهان دریافت نهاده ها با قیمت مناسب هستند یا اینکه با ارائه روش های تخفیفی و تسهیلات، نهاده در اختیار آنها قرار داده شود.

فضل‌الله آذرفر در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص تمهیدات امور عشایر استان برای تامین نهاده های دامی بعد از آزاد سازی نرخ آنها گفت: در ماه های آینده نرخ نهاده های دامی آزاد می شود و تمهیدات مختلفی برای این موضوع اندیشیده شده است در این راستا توزیع دامدار کارت از طریق ثبت نام در سامان یکی از این روش ها است و دامداران می توانند تسهیلات 200 میلیون تومانی با نرخ 10 درصد دریافت کنند.

مدیر کل امور عشایر به مزایای طرح دامدار کارت اشاره داشت و گفت: با اجرای دامدار کارت تسهیلات 200 میلیون تومانی برای خرید نهاده های دامی تعلق می گیرد و مشکلات در این راستا حل می شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه امور عشایر چه برنامه ای برای تامین آب شرب پایدار برای عشایر گفتدر سال جاری درصددیم 5 پروژه آب شرب پایدار در حال مطالعه برای پیگیری در دستور کار داریم. انتهای پیام /