جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: انسولین قلمی از امروز فقط به بیماران دیابتی که اطلاعات آن ها در سامانه ثبت شده باشد عرضه می شود.

بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکلات توجه به تغذیه سالم کودکان است. وعده های مهم غذایی بچه باید به موقع باشد و نباید حذف شود. بچه ها باید به موقع صبحانه، ناهار و شام بخورند. بعضی از والدین عادت به مصرف صبحانه ندارند اما نباید این وعده مهم غذایی را نیز از کودکشان بگیرند. مصرف به موقع وعده های مهم غذایی در طول روز یکی از راه هایی است که مانع از چاقی کودکان می شود.

تردد در مرز شلمچه فروکش کرده است ولی در روزهای گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های سلامت در مرز بسیار بالا بود و مراکزی که تست‌های سریع کووید را در این مناطق انجام می‌دادند با حداکثر توان فعال بودند.

رئیس کمیته سلامت بهداشت و درمان اربعین از استقرار 75 تیم جهت تست سریع در مرز مهران و شلمچه خبر داد و گفت: نظارت بر اسکان و قرنطینه زوار کرونا مثبت در نقاط مرزی در حال انجام است.

این گزارش درباره اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار نیز اضافه کرده است: به منظور حفظ بهداشت فردی از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کرده، همچنین استفاده از ماسک برای همه افراد الزامی است و نحوه استفاده صحیح از آن توصیه و آموزش داده شود. همه افراد ملزم به استفاده از وسایل شخصی هستند.

مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کارمند متخلف از حساب تعدادی از مشتریان با ترفند خاصی مبلغ 14 میلیارد ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

خدمات درمانی به صورت مستقیم در مراکز درمانی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه و به صورت کاملا رایگان در اختیار بیمه‌شدگان و بازنشستگان قرار دارد و در کنار آن در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز سازمان تأمین اجتماعی بخشی از هزینه خدمات درمانی را مطابق با مصوبات مراجع قانونی پرداخت می‌کند.

زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: احتمال مبتلا افرادی که واکسن نزده اند پنج برابر، احتمال بستری شدن 29 برابر و مرگ میرشان 11 برابر افراد واکسینه شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با صدور احکام جداگانه ای چهار معاون جدید خود و شهرداران پنج منطقه پایتخت را منصوب کرد.

در این تجمع ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در سخنانی نسبت به اصلاح این طرح پیش از رای گیری ابراز امیدواری کرد.

محمد امیر براهویی با یازده رای اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان به عنوان شهردار جدید زاهدان انتخاب شد.

اوستا کار، عنوانی است که همیشه تصویر یک مرد را برای ما تداعی می‌کند. اعظم اما این قانون را برهم زده است. این گزارش داستان زندگی او است.

سامانه کم فشارحاره ای صبح پنج شنبه در نزدیکی کشور قرار دارد و براساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی پیش بینی می شود صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب های دریای عمان حرکت کند.

مأموران با بررسی تراکنش‌های شماره حساب اعلام شده از سوی کلاهبرداران متوجه شدند که روزانه به طور متوسط حدود 200 نفر از شهروندان اقدام به واریز مبلغ اعلام شده از سوی متهمان کرده و ضمن اینکه هیچگونه خدماتی دریافت نمی‌کنند با توجه به پایین بودن مبلغ، این موضوع را پیگیری نمی کنند.

متهمان که خطر را احساس می‌کردند پسر 19 ساله را در شهرستان ایرانشهر رها و با سلامتی کامل به آغوش گرم خانواده بازگشت،