جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان وسعت فعلی دریاچه ارومیه را 1835 کیلومتر مربع اعلام کرد که آمار مقایسه ای با مدت مشابه سال قبل، نشان از کاهش 1625 کیلومتر مربعی مساحت دریاچه دارد.

هزینه تولید، فک و نصب پلاک که به طور مستقیم توسط کارگزار یا پیمانکار وصول می‌شود، یک میلیون و 500 هزار ریال معادل 150 هزار تومان است و مبلغ یک میلیون ریال نیز صرف عوارض دولتی می‌شود که به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

پدیده کشند قرمز از قبل از انقلاب صنعتی وجود داشته اما در دهه های اخیر آنچه که شکوفایی جلبکی را مهم کرده، افزایش تعداد، تنوع و گستردگی این شکوفایی است که بخشی از آن ناشی از شرایط تغییر اقلیم و افزایش دمای جهانی است.

این محصول از منظر ابعاد برابر با 3200 میلیمتر در طول، 1670 میلیمتر در عرض و 1550 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

کادیلاک اکس‌تی6 از نظر ایمنی و محافظت از سرنشینان در تصادفات عملکرد خوبی ارائه کرده و در ارزیابی کلی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) آمریکا موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده است.

تامین مسکن برای کارگران در وزارت مردم با جدیت پی گیری می شود.

در حال حاضر بیش از 10.5 میلیون نفر سهامدار حقیقی در بورس هستند، 96 درصد سهامداران حقیقی در بازار سرمایه که از مردم عادی هستند و تعداد آنها بیش از 10.5 میلیون نفر است، کمتر از 50 میلیون تومان پرتفوی سرمایه‌گذاری دارند.

این بار از شهرهای شمالی کشور به مقصد امارات متحده عربی بارگیری شده بود و به علت صادر نشدن گواهی قرنطینه برگشت خورد.

با گذشت 2 هفته از شروع این طرح ملی، قیمت گوشت قرمز دچار نوسان و افزایش قیمت نشده چون دام به اندازه کافی در بازار وجود دارد و جای نگرانی نیست.

هیئت دولت در جلسه امروز خود آیین نامه اجرایی مربوط به ساز و کار شمول مالیاتی برای مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال را مصوب کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: در دولت گذشته شاهد روش اشتباهی در نحوه تخصیص ارز ترجیحی بودیم که این روش، تخصیص ارز برای واردات بود.

قیمت های درج شده برای بهای پایه و کارخانه ای خودروها است و برای مشتریان هزینه هایی مانند مالیات، بیمه، عوارض، شماره گذاری و... به این اعداد اضافه می شود.

نرخ این تسهیلات در مناطق غیر برخوردار 10 درصد و برای سایر مناطق 12 درصد تعیین شده است.

در صورت تاخیر بیش از یک ماه در پرداخت علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه‌ای معادل 2 درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه 20 درصدی به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود.

پیش از این برابر آمار اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تا پایان شهریور ماه 1398 حدود 263 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده بودند.