جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی شامل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال خواهد شد.

حداقل مبلغ مندرج در احکام کارگزینی با 29% رشد از 35 میلیون ریال به 45 میلیون ریال افزایش می‌یابد

در این لایحه میزان مالیات از درآمدهای دولت به 560 هزار میلیارد تومان رسیده که سهم آنرا زیر 40 درصد نگاه می دارد که عدد قابل قبولی نیست.

در این میان قطعا خلاقیت کمپانی های مطرح در بروزرسانی و تجهیز به فناورانه های روز نیز بسیار اثر گذار است.

فضای داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت شکل گرفته اما در مقایسه با محصولات روز کیا و هیوندای چندان فناورانه نیست.

یک شکاف قابل توجه بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد که در واقع یک رانت است. کسی که خودرو را از خودروساز می‌خرد بین پنجاه تا صد و پنجاه میلیون تومان منفعت به دست می‌آورد.

در حکم وزیر راه و شهرسازی خطاب به محمدی بخش آمده است: نظر به سوابق و تجارب جنابعالی با حفظ سمت شما را به سرپرستی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

در سال آینده ضابطه‌ای دیده‌ایم که از طریق ارتباط سازمان برنامه و شورای پول اعتبار اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شود تا روند کاهنده نرخ تورم در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کشفیات بالغ بر 5 هزار و 781 میلیارد و 440 میلیون ریال برآورد گردید و در همین رابطه 4 نفر به مقامات قضایی معرفی گردیدند.

می توان ادعا کرد که افزایش 18 درصدی قیمت خودرو در این مقطع زمانی به صلاح نیست و با دستور رئیس جمهور مبنی بر کنترل قیمت ها در تناقض است.

ثبت آماری لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی و آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی و آیین نامه ملوانان و شناورهای با ظرفیت زیر 500 تن که مجوز خروج آنها (PC) تاکنون صادر نشده، ممنوع است.

ونگارد، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اواخر ماه گذشته گفت: قصد دارد یک صندوق سهام انتخابی چین را معرفی کند که سهام شرکت‌های مستقر در دومین اقتصاد بزرگ جهان را خریداری می‌کند.

انواع یخچال، یخچال و فریزر و سایدبای ساید؛ ماشین لباسشویی؛ ماشین ظرفشویی؛ جارو برقی؛ اتوپرس و برقی؛ توستر؛ میوه خشک کن؛ سرخ کن خانگی و رستورانی؛ انواع کیک پز، ماکروویو، مایکروفر خانگی و صنعتی؛ غذا ساز، آسیاب، مخلوط‌کن و همزن خانگی؛ لوازم صوتی، تصویری و قطعات آن؛

مردم عادی و کسانی که برای نیاز شخصی و با کارت ملی ارز می‌خرند، مشمول مالیات نیستند و مالیات علی‌الحساب 10 درصدی، شامل فعالان غیررسمی و دلالان می‌شود.

مجلس به دنبال این است تا علاوه بر قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، از افرادی که املاک متعدد نیز دارند مالیات بر سرماهی اخذ کند.

با دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به ویژه کره‌ای و اظهارات تولیدکنندگان مبنی بر سوء استفاده از واردات لوازم خانگی به روش مرزنشینی، قوانین جدید وضع شده است.