جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

وی با اشاره به افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و میعانات در سال جاری ابراز امیدواری کرد: این روند تا پایان سال نیز تداوم و بهبود خواهد داشت.

در شرایط کنونی، از مجموع ظرفیت مخازن سدهای مهم کشور به میزان حدود 50.5 میلیارد متر مکعب، حدود 35 درصد آب ذخیره شده وجود دارد.

این در حالی است که در بودجه سال آینده درآمدها حدود 664.4 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از آن 532 هزار میلیارد مالیات و مابقی سایر درآمدها است.

در لایحه بودجه سال آینده، مجاز بودن تامین کسری سیگار از طریق واردات، 2309 میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به رقم حدود 1231 میلیارد تومان در لایحه سال 1400 بیش از 87 درصد افزایش یافته است.

در صورتی که منابع بودجه محقق نشود و دولت منابع کافی برای پرداخت حقوق نداشته باشد احتمال ورود برای استقراض از بانک مرکزی رفته عاملی برای افزایش تورم برای عموم جامعه خواهد بود.

پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس ماده (5) اساسنامه صندوق مذکور صرف اعطای تسهیلات و حمایت های مالی برای کاهش آلودگیهای زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست در همان شهرستان شود.

این رقم در سال گذشته 12 هزار و 310 میلیارد ریال بوده است.

همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به وزارتخانه مذکور هستند.

وجوه گفته شده مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد شد.

واحد‌های صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند

سقف حقوق سال آینده اعضای هیات علمی و قضات 37 میلیون تومان تعیین شد. در بودجه سال 1400 سقف ناخالص حقوق کارکنان دولتی و سایر دستگاه‌ها 33 میلیون تومان بود.

اکنون قیمت هر پیامک فارسی در خطوط ثابت همراه اول، 8.9 تومان و در ایرانسل 9.9 تومان است. بر این اساس مبالغ از سال آینده سه تومان افزوده خواهد شد.

در این طرح فروش 7 محصول رانا پلاس، سورن پلاس، پژو 207 دستی سقف شیشه ای، پارس پلاس TU5، پارس سال، پژو 206 تیپ 2 و تارای دستی از طریق قرعه کشی عرضه می شود.

مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و بالای 10 میلیارد تومان مطابق بند ث تبصره 6 لایحه بودجه 1401 تعیین و اخذ خواهد شد.