جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

کالای همراه ملوان به کالایی گفته می‌شود که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی هستند

ایران خودرو و سایپا متعهد به تحویل 30 هزار دستگاه خودرو به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و مدافعان حرم شدند.

اولین نقل و انتقال قطعی ساختمان‌های نوساز اعم از مسکونی و غیر آن که بیش از 3 سال از تاریخ احداث آنها نگذشته باشد مشمول مالیات 2.5 درصدی خواهند شد.

میزان بودجه این سازمان در سال 1400، برابر با 3 هزار و 384 میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشدی 56 درصدی است.

درصورت ثابت ماندن تعداد یارانه‌بگیران، تغییری در مبلغ یارانه اتفاق نخواهد افتاد مگر این‌که دولت برنامه دیگری داشته و با حذف بخش قابل توجهی از یارانه بگیران نسبت به پرداخت ارقام بالاتر و یکی شدن دو یارانه در ادامه اقدام کند.

بودجه سال 1401 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (36.310.704.628.000.000) ریال است.

به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر تا 30 سال به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

دخل و خرج دولت در سال آینده را با رقم 3631 هزار میلیارد تومان بسته شده است.

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا گفته است مقررات مربوط به «فرم ج» با مصوبه دولت تغییر کرده است و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

ماخذ محاسبه مالیات خودرو، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال 1400 تعیین و اعلام می‌شود.

محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری، سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

در جریان امضای تفاهمنامه مذکور که اعضای هیات مدیره و معاونان هر دو طرف همکاری حضور داشتند، مقرر شد با برگزاری جلسات تخصصی به صورت گام به گام طرح‌ها و همکاریها پیگیری و در نهایت به ارتقاء کیفیت خدمات در جایگاه‌های سوخت منجر شود.

هرساله در بودجه پیشنهادی دولت بند مشخص و شفافی به همراه رقم وام ازدواج جوانان پیش‌بینی می‌شد که برای سال آینده وضعیت آن مشخص نیست.

براین اساس مقرر شده منابع حاصل از حذف یارانه پردرآمدها صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی شود.

در حال حاضر شش قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی به همراه بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی دلار 4200 دلاری دریافت می‌کند.