شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

مرکز اطلاع‌رسانی فاتب: یک خانم جوان در حال تردد به‌واسطه کشف حجاب و نقض علنی قانون تذکر داده که متاسفانه نامبرده ضمن هنجارشکنی، اقدام به پاشیدن محتویات داغ داخل لیوان (نسکافه) به سمت ماموران نموده و به‌صورتی هدفمند قصد فرار داشته که در همین حین پرسنل نسوان اقدام به پوشاندن این خانم نموده و در ادامه به خودرو منتقل می‌شود.

رییسی با بیان اینکه در سفر اول استانی دولت به مازندران مصوبات خوبی داشتیم که اقدامات خوبی هم در راستای اجرای آنها صورت گرفته است، افزود: در این سفر کیفیت اجرای این مصوبات را رصد خواهیم کرد تا میزان تاثیر گام‌های برداشته شده برای اجرای آنها در رشد و پیشرفت استان مشخص شود.

آسمان تهران فردا (28 اردیبهشت) قسمتی ابری و افزایش باد از بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد شدید، اواخر وقت رگبار باران با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و طی شنبه (29 اردیبهشت) کمی ابری و وزش باد، از بعدازظهر نیمه ابری و افزایش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این رسانه آمریکایی مدعی است در گزارش 112 صفحه‌ای که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تهیه کرده و به رؤیت بلومبرگ رسیده، آمده است: «درحالی‌که کار بازرسی به صورت منظم ادامه دارد، پیشرفت اندکی در حل‌وفصل موضوعات پادمانی باقی‌مانده انجام شده است».

ماموران پلیس امنیت تهران بزرگ تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده و متوجه شدند که این اشرار از پیش با یکدیگر اختلاف داشتند و در روز حادثه با همدیگر درگیر شده بودند که در جریان این درگیری چند تن از این افراد مصدوم و به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بودند. پس از ترخیص یکی از طرفین درگیری از بیمارستان، این فرد با همدستی برادرش به قصد انتقام به سراغ ضاربان رفته و همین موضوع...

در میان دشت‌های صاف بلژیک، در زمینی کوچک به عرض 16 و طول 20 متر، یک منبع آب آجری و قدیمی به ارتفاع 30 متر خودنمایی می‌کند. این منبع حالا به یکی از متفاوت‌ترین خانه‌های بلژیک و حتی کل اروپا تبدیل شده است.

توپولوف 154 یکی از هواپیماهایی است که مدت‌ها در ناوگان هوایی بسیاری از کشورها مشغول به فعالیت بوده است. در ویدئوی زیر، پرواز یکی از این هواپیماها را مشاهده می‌فرمایید و نکته جالب و عجیب آن، به پرواز درآمدن از روی باند، تنها پس از طی مسافتی بالغ بر هزار متر است.

در این ویدئو یک زوج مسن غارنشین افغانستانی را خواهید دید که با سبزیجات و مرغ و برنج یک غذای محلی در غار طبخ می کنند.

اندکی خودپسندی یا در اصطلاح عامیانه نوشابه بازکردن برای خود می‌تواند مفید باشد، اما رعایت اعتدال درمورد آن نکته‌ای کلیدی است و توجیه‌کننده رفتار بسیار بد و افتضاح نخواهد بود.

دلیل اصلی کاهش رشد جمعیت در ایران به‌خاطر آن نیست که وزارت رشد جمعیت نداریم. چراکه اگر قرار بر حل مشکل با تأسیس وزارتخانه بود در عرصه‌های دیگر که الی‌ماشاءالله وزارتخانه و اداره دولتی و نهاد حاکمیتی داریم کاستی و مشکل نداشتیم و در دهه 60 که چنین وزارتخانه‌ای نداشتیم شاهد رشد جمعیت نبودیم.

مراحل جالب رشد گیاه کیوی را ببینید...

شاید در نگاه اول تصور کنید که صدف‌ها موجوداتی بی‌حرکت هستند که فقط در کف دریا چسبیده‌اند و هیچ تحرکی ندارند. اما این تصور کاملاً اشتباه است! صدف‌ها، مانند بسیاری از موجودات دریایی دیگر، می‌توانند شنا کنند، هرچند این شنا با شنا کردن انسان‌ها یا ماهی‌ها تفاوت دارد.

در این ویدئو، لحظه عجیب ورود سیل و حرکت خودرو‌ها در کوچه‌های سیدی مشهد را ببینید.

پهن نوک وایت هدی (نام علمی: Calyptomena whiteheadi) نام یک گونه از سرده پهن نوک‌های سبز است.

این ماکرو بی نظیر توسط دوربین سونی و در آلمان به ثبت رسیده است. مگس‌های راهزن (نام علمی: Asilidae) نام یک تیره از راسته مگس است.