جمعه 31 فروردین 1403

عضویت در سازمان همکاری شانگهای آغاز تحول در دیپلماسی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عضویت در سازمان همکاری شانگهای آغاز تحول در دیپلماسی

آیت الله صفایی بوشهری گفت: حضور مؤثر ایران در نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان آغازی تحول آفرین در عرصه دیپلماسی جامع ایران در جغرافیای بین المللی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت حضور در جمع اعضای سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: تئوریسین های سیاسی - اقتصادی جهان در نگاه مهندسی خود به دنبال نظم نوین جهانی هستند اما این طور نیست و ان شاء الله ایران و اسلام، نظم نوین جهان را رقم خواهد زد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بی تردید اندیشه سیاسی و مدیریتی جهان استکبار دارای ابعاد گوناگون سوداگری و چپاول ثروت ها و تسلط همه جانبه به مراکز قدرت سیاسی جهان می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: این سیاست توسط سران استکبار جهانی تنظیم و اعمال می شود و در این شرایط دیپلماسی فعال بسیارمهم و تاثیر گذار ماخخق4باست.

وی تصریح کرد: به همین جهت لازم است دولت محترم با یک «دیپلماسی هوشمند، فعال و انقلابی» بر اساس عزت ایران و حکمت سیاسی و حفظ منافع و مصالح ملی دارای فعالیت های منطقه ای و جهانی شود.

آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: در این عرصه باید «دیپلماسی اقتصادی» بین‌المللی دارای سامان بخشی جدید و از ظرفیت‌های کشورهای دوست، همراه و خواهان تعاملات بازرگانی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: حضور مؤثر ایران در نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان آغازی تحول آفرین در عرصه دیپلماسی جامع ایران در جغرافیای بین المللی است.

وی اذعان کرد: الان جهان در شرایطی به سر می‌برد که در پرتو انقلاب اسلامی ایران، جهان استکبار توان خود را روزبه‌روز از دست می‌دهد و انقلاب اسلامی ایران قوی‌تر می‌شود.

انتهای پیام //