شنبه 8 اردیبهشت 1403

علت تاخیر در رفع تداخلات اراضی کشاورزی چه بود؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
علت تاخیر در رفع تداخلات اراضی کشاورزی چه بود؟

مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته 100 درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها 68 درصد اراضی رفع تداخل شدند.

محمد احمدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از مجموع 15 میلیون هکتار اراضی زراعی، 10 میلیون هکتار معادل 68 درصد اراضی کشاورزی مشمول رفع تداخلات شدند.

به گفته او، گرچه قرار بود تا پایان 1402 کلیه رفع تداخلات اراضی کشاورزی انجام شود، اما بدلیل برخی عوامل همچون نقض اطلاعات پایه نظیر عکس های هوایی، نقشه های منابع طبیعی و حدود پلاک ثبتی موجب شد نتوانیم تا پایان سال گذشته این کار را انجام دهیم.

احمدی ادامه داد: با توجه به تاخیر در رفع تداخلات اراضی باید با سازمان ثبت و منابع طبیعی به نتیجه برسیم تا با سرعت بیشتری کار انجام شود. هرچند برخی از علل تاخیر در اجرای این کار هم به فضای ابهامی که کمیسیون اصل 90 برای استان ها ایجاد کرده بود، باز می گردد.

مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان شهریور امسال بخش اعظم مشکلات مرتفع شود به طوریکه حدود 95 درصد رفع تداخلات انجام شود. اکنون برای مناطقی که عکس هوایی داریم، هیچ گونه محدودیتی در اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی