جمعه 8 تیر 1403

عملیات هدهد ضربه سنگینی برای صهیونیست‌ها بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عملیات هدهد ضربه سنگینی برای صهیونیست‌ها بود

چراغی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تنش هایی که در مرز لبنان و سرزمین های اشغالی ایجاد شده و گسترش درگیری های رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان اظهار کرد: در روز‌های اخیر تهدید‌های صهیونیست‌ها علیه حزب الله بالا گرفته و از مهمترین دلایل این تهدیدات هم عملیات هدهد بود. عملیاتی که در روز سه شنبه حزب الله طی اقداماتی از تاسیات حساس حیفا و شهر‌های نزدیک به لبنان در حد فاصل 20 تا 30 کیلومتری تصویر برداری کرد و این نشان داد که حزب الله توان عبور از چتر دفاعی رژیم صهیونیستی را دارد. آن ها سامانه ها و تکنولوژی حساسی را دارند که تصاویر رنگی از تاسیسات صهیونیست‌ها گرفته است.

وی ادامه داد: حزب الله تصاویر دقیق با کیفیت گرفت و این سبب افزایش فشار های داخلی بر کابینه نتانیاهو شده است. افزون بر آن که در رفح نیز صهیونیست‌ها آن چنان که ادعا می‌کردند نتوانستند به اهداف خود برسند و توانمندی حماس را از بین ببرد؛ و به همین علت رو به تهدید‌های شدیدی آوردند و در همین چارچوب آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها اعلام کردند که در هر جنگ احتمالی کنار آن‌ها خواهند بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: فردا قرار است که گالانت و پس از آن نتانیاهو به آمریکا بروند. در داخل صهیونیست‌ها بلاتکلیفی وجود دارد و علت آن هم است که صهیونیست‌ها می‌خواهند حزب الله حدود 10 کیلومتر از مناطق مرزی عقب نشینی کند و به شمال روخانه لیتانی برگردد و حزب الله آن را نمی‌پذیرد. در کنار این‌ها در داخل اراضی اشغالی شهرک نشین‌ها در شمال از هراس حزب الله نمی‌توانند به خانه‌ها بازگردند و به همین دلیل صهیونیست‌ها به شدت در فشار هستند و برای این که در این مسئله غالب شوند، سطح تهدید را افزایش داده و امریکا نیز به صهیونیست‌ها برای در کنار آن‌ها ماندن اطمینان خاطر داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی