جمعه 10 فروردین 1403

«غروب قمر» به مسائل زنان می‌پردازد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«غروب قمر» به مسائل زنان می‌پردازد

کتاب غروب قمر اثر «سید حسن کیخسروی» با موضوع مسائل زنان در انتشارات نگارتابان منتشر شد.

سید حسن کیخسروی نویسنده در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب جدیدش گفت: دو کتاب جدیدم را با عنوان‌های «غروب قمر» و «منظومه عرفانی» در انتشارات نگارتابان منتشر کردم. کتابم با عنوان «غروب قمر» یک رمان 180 صفحه‌ای است که در آن به مسائل زنان در 150 سال اخیر می‌پردازم و مسائل زنان را تا سال‌های 45 و 50 بیان می‌کنم.

بیشتر بخوانید

او افزود: در کتاب «غروب قمر» به طور خاص به گرفتاری‌های شخصیت اصلی داستان نمی‌پردازم بلکه به گرفتاری‌ها و مشکلات زنان به صورت عام به خصوص در منطقه محل زندگی ام از جمله سبزوار و سلطان آباد می‌پردازم. در کتاب دیگرم با عنوان «منظومه عرفانی» به بخش نظری عرفان اسلامی می‌پردازم. در این کتاب مانند عطار، هفت شهر عشق را بیان می‌کنم با این تفاوت عمده که عطار هفت شهر عشق را از منظر عرفان عملی بیان می‌کند، اما این مسئله را در کتاب از منظر عرفان نظری روایت می‌کنم.

این نویسنده ادامه داد: تا پیش از سال 88 که بازنشسته شوم فرصتی برای انتشار کتاب نداشتم پس از آن فرصتی پیدا کردم تا به نگارش کتاب و انتشار آن بپردازم. کتاب‌هایی را که اکنون منتشر می‌کنم پیش از بازنشستگی ام نوشته ام. پس از انتشار کتاب «غروب قمر» و «منظومه عرفانی» قصد دارم یک مجموعه‌ای از 10 تا 15 داستان منتشر کنم و این مجموعه داستانم را برای انتشار آماده کرده ام.

کیخسروی گفت: از جمله کتاب‌های دیگرم که برای چاپ آماده کرده ام می‌توان به تفسیر دعای کمیل برای جوانان و نوجوانان، رساله‌ای درباره دعا، شرایط دعا کردن وتاثیر آن همچنین شرح مناجات خمسه عشر امام سجاد (ع) اشاره کرد. با توجه به بیماری ام منتظرم ببینم ناشری برای انتشار این کتاب‌ها پیدا می‌شود یا نه.

انتهای پیام /