یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فاز 11 پارس جنوبی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فاز 11 پارس جنوبی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

وزیر نفت گفت: تا 3 ماه آینده فاز 11 پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.

جواد اوجی، امروز در آیین گشایش بیست‌وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت‌های روسی داریم، گفت: با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه در همه بخش‌های صنعت نفت خودکفا هستیم و صادرات نفت در این دولت 2 برابر شده است.

به گفته او، ایران بالاترین مقدار سطح نفت و گاز جهان را دارد که در دولت سیزدهم روند تولید نفت و گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی روند صعودی داشته است و امسال نیز 15میلیارد دلار پروژه در این حوزه افتتاح خواهیم کرد.

اوجی با بیان اینکه تمهید‌اتی اندیشیده شده تا تحریم‌های ظالمانه نتواند ما را از توسعه حداکثری صنعت نفت و گاز محروم کند، گفت: فرصت سرمایه گذاری 160 میلیارد دلار طرح بالادستی و پایین دستی در صنعت نفت وجود دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه حضور 200 شرکت خارجی در این نمایشگاه نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در دولت مردمی دارد، افزود: در این نمایشگاه ضمن ارائه توانمندی و دستاوردهای فعالان صنعت نفت اعم از پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، سازندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بهره‌برداری و... در زنجیره بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، نیازها و چالش‌های هر بخش ارائه می‌شود و زمینه مذاکره و همکاری‌های تجاری در این صنعت را فراهم می‌کند.

او گفت: تا 3 ماه آینده فاز 11 پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی