جمعه 8 تیر 1403

فراخوان تدوین درس کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های تخصصی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فراخوان تدوین درس کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های تخصصی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اساتید محترم هیأت علمی دعوت می‌کند تا در تدوین درس کاربرد هوش مصنوعی در رشته تخصصی خود و ارتقای سطح کیفی این درس همکاری بفرمایند. اهداف: ارتقای دانش و مهارت دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در رشته‌های تخصصی ایجاد فرصتی برای اساتید جهت به اشتراک گذاشتن تخصص و تجارب خود در حوزه هوش مصنوعی غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشگاه و به‌روزرسانی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اساتید محترم هیأت علمی دعوت می‌کند تا در تدوین درس کاربرد هوش مصنوعی در رشته تخصصی خود و ارتقای سطح کیفی این درس همکاری بفرمایند.

اهداف:

  • ارتقای دانش و مهارت دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در رشته‌های تخصصی
  • ایجاد فرصتی برای اساتید جهت به اشتراک گذاشتن تخصص و تجارب خود در حوزه هوش مصنوعی
  • غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشگاه و به‌روزرسانی آنها با جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه هوش مصنوعی

شرایط:

  • درس تدوین شده باید مطابق با سرفصل مصوب رشته و با رویکردی کاربردی باشد.
  • محتوای درس باید به‌روز و شامل مباحث جدید در حوزه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در رشته تخصصی باشد.
  • از روش‌های تدریس نوین و فعال در ارائه درس استفاده شود.
  • فرم الکترونیکی ارائه شده تکمیل گردد.
  • ارائه نمونه کد: در صورت امکان، ارائه نمونه کد برای انجام برخی از الگوریتم‌ها و یا حل مسائل با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در قالب درس، می‌تواند به ارتقای کیفیت آن کمک نماید.

پاداش:

  • در مرحله اول طرح، در صورت تأیید درس تدوین شده توسط دانشکده مربوطه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد همان رشته، صد نفر از شرکت‌کنندگان برجسته که با نوآوری و تعهد خود درخشیده‌اند، مفتخر به دریافت جایزه‌ای به مبلغ 25 میلیون تومان خواهند شد. این جایزه نشان‌دهنده ارزش و اهمیت تلاش‌های علمی شما در عرصه دانش و فناوری است.
  • مرحله دوم طرح به دنبال آن است تا محتوای آموزشی نوآورانه‌ای را شناسایی کند که نه تنها از لحاظ علمی دقیق و معتبر باشد، بلکه به لحاظ آموزشی نیز جذاب و تعاملی طراحی شده باشد. محتوای مورد نظر می‌تواند شامل فیلم‌های آموزشی، مثال‌های کاربردی، پروژه‌های عملی، تمرین‌های چالش‌برانگیز، و سایر ابزارهایی باشد که تجربه یادگیری را تقویت کرده و به دانشجویان کمک کند تا مفاهیم پیچیده را بهتر درک کنند. هدف از این جوایز، تشویق اساتید و دانشجویان به خلق محتوایی است که نه تنها اطلاعات را منتقل کند، بلکه به شیوه‌ای نوآورانه و مؤثر، انگیزه و علاقه به یادگیری را در دانشجویان برانگیزد.

صد جایزه 50 میلیون تومانی به عنوان قدردانی از تلاش‌های برتر در این زمینه اهدا خواهد شد. این جوایز نه تنها نشان‌دهنده ارزش کار علمی اساتید محترم و نیم همکارشان هستند، بلکه تأکیدی بر اهمیت نوآوری و خلاقیت در تدریس و یادگیری می‌باشند.

  • مرحله نهایی طرح اجرای دوره‌های منتخب در ترم پاییز می‌باشد. به منظور قدردانی از زحمات شرکت کنندگان محترم معادل صد جایزه 25 میلیون تومانی به عنوان هدیه به اساتید برگزار کننده دوره‌های منتخب تقدیم می‌گردد.

تاریخ‌های مهم:

در هر مرحله تاریخ‌های شروع و پایان در قالب پوستر و فراخوان وبگاه ستاد توسعه هوش مصنوعی و رباتیک، اطلاع رسانی خواهد شد.

معاونت علمی ریاست جمهوری امیدوار است با همکاری اساتید محترم، گامی در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در رشته‌های تخصصی بردارد.