جمعه 10 فروردین 1403

فراخوان ثبت‌نام داوطلبان نوجوان برای حضوردرکارآزمایی بالینی واکسن برکت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فراخوان ثبت‌نام داوطلبان نوجوان برای حضوردرکارآزمایی بالینی واکسن برکت

تهران - ایرنا - مسوول اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت اعلام کرد: داوطلبان حضور در مطالعات بالینی فاز دوم این واکسن (12 تا 18 ساله ها) می توانند از طریق تماس با سامانه 4030 در این کارآزمایی حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، حامد حسینی روز دوشبه اظهارداشت: از هفته پایانی آبان‌ماه امسال پس از صدور مجوز وزارت بهداشت، مطالعات بالینی واکسن برکت روی داوطلبان 12 تا 18 ساله در تهران آغاز شد که در فاز اول در مجموع به 60 داوطلب واکسن تزریق می شود.

وی افزود: در فاز دوم و طبق پروتکل تعریف شده، 440 داوطلب دیگر باید واکسن برکت و واکسن مقایسه‌ای را دریافت کنند که از امروز داوطلبان می توانند از طریق تماس با سامانه 4030 و ورود به قسمت واکسن کوو ایران برکت، نسبت به ثبت‌نام در مطالعات اقدام کنند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و شرایط همه گیری ویروس کووید 19 و رفع نگرانی والدین، تمام افرادی که در این مطالعات شرکت می کنند، حتما واکسن کرونا دریافت می کنند و برخلاف مطالعات بالینی بزرگسالان از پلاسیبو یا واکسن نما استفاده نمی شد.

حسینی درخصوص شرایط افرادی که می توانند در این مرحله داوطلب شوند نیز گفت: تمامی افراد 12 تا 18 سال که تاکنون سابقه واکسیناسیون کووید19 نداشتند و هیچ نوع واکسن کرونایی دراین مدت تزریق نکردند، می توانند با 4030 تماس بگیرند.

وی یادآور شد: کارشناسان با داوطلبان تماس می گیرند و سوالات و معاینات تکمیلی را انجام می دهند و در خصوص مراحل و زمان انجام تزریق به آنها اطلاعات لازم را ارایه می کنند.

مسوول اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت همچنین درخصوص محل انجام مطالعات تصریح کرد: کارآزمایی بالینی واکسن برکت در تهران انجام می شود و تمامی افرادی که در تهران و شهرهای اطراف و به طور کل افرادی که امکان تردد به پایتخت را دارند، می توانند داوطلب این مرحله از مطالعات برکت شوند.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت برای نوجوانان 12 تا 18 سال دوم آذرماه با حضور عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، مدیرعامل شفافارمد و جمعی از مسوولان ستاد اجرایی فرمان امام، در محل هتل ارم آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*