پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

در این مقاله، انواع دیه‌های مختلفی که برای جبران خسارت‌های به اعضای بدن افراد محاسبه می‌شود، توضیح داده شده و روش‌های محاسبه آن‌ها بر اساس قوانین مربوطه بررسی شده است.

سرهنگ عبداله چولکی گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف و ضبط شد.

حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین 2.6 میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای 20.7 میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه 1 کشور در هفته جاری است.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: فردا (4 اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (6 اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش720 میلیون ریال بود. او این کیف را به سپاه تحویل داد تا به صاحبش بازگردانده شود.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: «در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دارو‌ها و مکمل‌های خارجی اغلب از طریق شوتی‌ها و بدون رعایت زنجیره سرد دارو وارد کشور می‌شوند. گفت: «متأسفانه برخی از این دارو‌ها تاریخ مصرف گذشته هستند که تاریخ انقضای آن‌ها را تغییر داده و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای دستکاری کرده‌اند.»

در اقدام قابل تامل دیگر از برخی افراد که حد و حدود حیات وحش را رعایت نمی‌کنند این بار کشف یک قلاده توله شیر در مازندران رسانه‌ای شد و امروز دوشنبه محیط زیست با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی این حیوان را در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف در ساری کشف و ضبط کردند.

جبلی می‌گوید: «بخش عمده‌ای از برنامه‌های صداوسیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند، به عمل بیاوریم و مواردی را که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد، مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.»

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (3 تا 5 اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: «با توجه به تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت، راهکاری برای دریافت معاینه فنی این خودروها می‌تواند در کاهش آلودگی مؤثر باشد.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد.

شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اعلام کوه‌خواری در حریم منطقه 2 گفت: «این مجموعه به محض اطلاع از این مسئله، اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام ناپسند را انجام داده است.»

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: «برنامه‌ریزی بر این است که طراحی فاخری برای پل‌ها در نظر گرفته شود، ضمن اینکه تسهیل تردد شهروندان مدنظر است.»

دادستان مرکز استان گلستان گفت: «سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال در گلستان بازداشت شد.»

سردار علی ولیپور گودرزی گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج 20 طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.