چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

مرکز رصد جمعیت کشور اعلام کرد: میانگین سن مادر در هنگام تولد اولین فرزند کل کشور در 9 ماهه امسال برابر با 27.3 سال بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان تشدید سامانه بارشی طی امروز (24 دی‌ماه) و ساعات عصر و شب همچنین کاهش دما و احتمال یخبندان شبانه طی فردا شب (25 دی‌ماه) پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در سال 1403 برای همه‌ی بخش‌های ارائه‌دهنده خدمت به میزان 46 درصد مصوب شد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر از برچیده شدن شناسنامه‌های جلد قرمز تا دوسال آینده داد.

یک قاضی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای گفت: هک یک سکو به دلیل طرفداران زیادی که دارد بسیار دیده و رسانه‌ای شد، اما این اتفاق در حوزه‌های دیگر هم اعم از نهاد‌های عمومی و دولتی و خصوصی رخ داده است.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا 2 متر در جنوب کشور هشدار داد.

معصومه توکلی گفت: طرح «پیشگیری و مداخله در طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن» و به دنبال ارائه خدمات روانشناسی به زوجین متقاضی در سال جاری منجر به سازش 21.98 درصد زوجین و بازگشت به زندگی مشترک شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اظهار کرد: پرواز صبح امروز ماهان به اردبیل به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی لغو شد تا مسافران نتوانند از طریق هوایی به اردبیل منتقل شوند.

تمام کسانی که خدمت سربازی‌شان قبل از سال 1385 تمام شده اگر دو شرط زیر را داشته باشند، برای اضافه کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی به پرداخت هزینه ندارند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را در سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند یعنی قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری باشند که برای آن حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود. در این شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی این افراد هم در ادامه...

یک پژوهشگر در یادداشتی، علت عقب ماندگی ایران را در هفت مورد بیان کرد.

شفافیت، کلید اصلی جلوگیری از فساد در شهرداری‌هاست، اما اجرای آن به آن سادگی که در شعار‌های تبلیغاتی می‌گویند، نیست. با گذشت 5 سال از مطرح شدن شعار‌های شفافیت در شهرداری‌ها، به نظر نمی‌آید که شفافیت آن‌طور که قرار بود، در شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور محقق شده باشد.

حجم آب موجود در سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 23 دی، 20 میلیارد و 130 میلیون مترمکعب شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سد‌ها 19 میلیارد و 180 میلیون مترمکعب بوده که رشد پنج‌درصدی دارد. در عین حال 59 درصد حجم سد‌های کشور خالی است.

مهدی پیرهادی گفت: باغ کتاب به لحاظ ایمنی شرایط نامناسبی دارد و کوچک‌ترین آتش سوزی در این مجموعه مثل انبار باروت می‌شود؛ لذا تقاضا دارم شهرداری تهران با قید فوریت همین امروز در خصوص ایمن سازی این مجموعه‌ها اقدام کند. بی‌تردید اگر اتفاقی در آنجا بیفتد اصلا قابل جبران نیست. اگر کسی گزارش مربوط به این مجموعه را بخواند قطعا شب نمی‌تواند بخوابد.

با توجه به بارش برف و برودت هوا، تمامی مدارس مقطع ابتدایی در سطح شهرستان ماکو، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در سطح شهرستان سلماس، امروز یکشنبه 24 دی‌ماه در نوبت بعدازظهر، غیرحضوری و آموزش در بستر شاد خواهد بود.

پروفسور توفیق موسیوند، مخترع نخستین قلب مصنوعی جهان در سن 87 سالگی درگذشت.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تردد خودرو‌ها از سمت اردبیل و حیران گیلان به دلیل کولاک شدید ممنوع است، تصریح کرد: در سطح شهر آستارا 50 سانتی بارش برف داشتیم و بر اساس گزارش‌ها، در زمینه آب، برق، گاز و تلفن قطعی و مشکلی نداریم.