جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک کارشناس اقتصادی، گفت: هر چند کسری‌های تجاری غیرنفتی را دولت با نفت پوشش می‌دهد، اما در صورتی که سال آینده تحریم‌ها تشدید شود و باز هم فشار بزرگ تحریم‌ها بر کشور وارد شود و درآمد‌های نفتی کمتر شود آن زمان کسری 15 میلیارد دلاری غیرنفتی خودش را کاملا نشان خواهد داد و فشار سنگینی را بر بازارساز ارز وارد خواهد کرد.

با وجود چالش‌های اقتصادی، بخش بانکی پاکستان به نقاط عطف جدیدی دست یافته است و گزارش اخیر افزایش قابل توجه 84 درصدی سود سهام نسبت به سال قبل را نشان داد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403، گفت: در حال حاضر و بعد از موعد قانونی، شورای نگهبان ایراد گرفته که تراز بودجه را بر هم زدید، اما در زمان قانونی شورای نگهبان باید این ایراد را می‌گرفت؛ در عین حال تبصره 2 ماده 199 قانون آیین‌نامه داخلی می‌گوید که تنها در مواردی که مغایرت شرعی باشد شورای نگهبان می‌تواند خارج از موعد قانونی ایراد بگیرد.

آن‌طور که محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده احتمالا هفته آینده بودجه یک‌دوازدهم به تصویب می‌رسد. ازسوی دیگر احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران، اظهار امیدواری کرده تا با اعلام نظر مجمع تشخیص تا قبل از عید بودجه تعیین تکلیف شود.

حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر ارشد مسائل اوراسیا در یادداشتی نوشت: شی‌جینپینگ، رئیس‌جمهور چین تنها چند ماه پس از آغاز جنگ، سفری رسمی به مسکو داشت و در پی آن از طرحی 10 بندی برای پایان جنگ رونمایی کرد، اما به جایی نرسید.

اصغر آهنی‌ها در ارزیابی جلسات تعیین دستمزد 1403، اظهار کرد: جلسات شورای عالی کار پس از آنکه کارگروه مزد بررسی‌های خود را انجام داد با اطلاعاتی که ارائه می‌شود، تشکیل می‌شود و پس از بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل نهایتا جمع‌بندی می‌شود. از امروز که کارگروه مزد گزارش خود را به شورای عالی کار ارائه دهد، قطعا مباحث مزد به صورت جدی پیگیری می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ نشان داد تا امروز (سه‌شنبه) ثروت جف بزوس به 200 میلیارد دلار رسید.

بنا بر قانون بودجه 1402 تمام اشخاصی که در بخش هنری فعالیت می‌کنند تا سقف 480 میلیون تومان از معافیت مالیاتی می‌توانند استفاده کنند این در حالی است که سقف معافیت مالیاتی کارگران 120 میلیون تومان در سال است.

دو سال بعد از جنجال‌های مربوط به مدل والر، اقتصاد آمریکا قدم به قدم به تورم 2 درصدی نزدیک می‌شود و همزمان بیکاری، در پایین‌ترین رقم خود در نیم‌قرن اخیر قرار دارد.

به گفته یک اقتصاددان، روند متعادل‌سازی اقتصاد ترکیه همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود صادرات خالص سهم مثبتی در رشد اقتصادی سه‌ماهه اول سال داشته باشد.

مالیات پول زور و مرتبط با اراده قدرت نیست. مالیات نوعی خرید و فروش است. خرید خدماتی که عرضه آن در انحصار دولت است به هزینه مردم و از درآمد آنان. به محض آنکه این رابطه میان دو طرف مالیات‌دهنده و گیرنده وجود نداشته باشد، جامعه دچار بحران می‌شود. متاسفانه دولت محترم بدون اینکه توجه کافی به منطق و ظرافت‌های مالیات و مالیات‌گیری بنماید، می‌کوشد که کمبود‌های مالی خود را از مالیات‌های گوناگون...

به‌طور تاریخی، همواره بین P/E بازار پول و سهام، فاصله‌ای وجود دارد. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که این فاصله، در گذشته بین 2.5 تا 6.5 واحد بوده است. میانه فاصله این دوشاخص حدود 4.22 واحد است. مادامی که این سنجه آماری زیر 4 واحد را به خود دیده، به همراه محرک کاهش نرخ بهره یا رشد نرخ ارز، نماگر بازار سهام با رشد همراه شده است. اکنون این نسبت در محدوده تاریخی خود قرار دارد. رشد نرخ ارز...

خودرو و نیرومحرکه طی 10ماه1402 با ثبت ارزش وارداتی 8میلیارد و 134میلیون دلار صدرنشین واردات کالا‌های صنعتی به کشور بوده است. این در شرایطی است که سهمیه ارزی واردات خودرو 120میلیون دلار معادل یک‌ونیم درصد کل ارز تخصیصی به این حوزه است. آخرین آمار منتشرشده از تجارت خارجی، حکایت از آن دارد که بیشترین ارز مصرفی در حوزه خودرو و نیرومحرکه به خودروسازان مونتاژی که تولیدکنندگان محصولات چینی...

وزیر اقتصاد، گفت: با توجه به گزارشات سال 2022 میلادی، ایران در رتبه سوم کشور‌های اسلامی بر اساس شاخص‌های مالی اسلامی قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اقبال به بازار سرمایه و کلاس دارایی مالی را می‌توان در موضوع افزایش تنش‌های منطقه‌ای و مسائل ژئوپلیتیک موجود که منجر به تشدید سطح ریسک سیستماتیک و افزایش صرف ریسک بازار از محل ریسک‌های درگیری نظامی و مختل شدن زنجیره تامین و حمل و نقل در منطقه شده است جست‌وجو کرد که در حال حاضر خوشبختانه از سطح این تنش‌ها در مقایسه با ماه‌های گذشته تاحدودی کاسته شده و همچنین...

با توجه به آمار‌های وزارت کار، ثروتمندترین استان کشور، بدون هیچ رقیبی، استان تهران است.