جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

«با فشار صاحبان سرمایه، گواهی 30 درصدی سپرده منتشر کردند. چون روزشمار است این گواهی در واقع 34.5 درصد محاسبه می‌شود. بانک مرکزی این مبنا را برای بهره قبول کرده و به این معنا خواهد بود که شما در بازار با 50 درصد هم نمی‌توانید تامین مالی کنید. وقتی با 50 درصد نمی‌توانید تامین مالی کنید، به معنای این است که هزینه تمام شده بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام می‌شود به شدت افزایش پیدا خواهد کرد...

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که چشم‌انداز رشد و فعالیت‌های اقتصادی در جهان ضعیف است.

بر اساس آمار گمرک از تجارت خارجی کشور، در 11 ماهه سال جاری حجم تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب صادرات نفت خام و خدمات فنی و مهندسی به 138 میلیارد و 840 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش داشته است.

استاد کارآفرینی و توسعه اقتصادی در دانشگاه اوکلاهاما، گفت: رشد بالای نقدینگی، کسری بودجه چشمگیر دولت و تغییرات نرخ اسمی ارز به عنوان عوامل عمومی ایجادکننده تورم اقصاد ایران، مطرح هستند.

«کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه تاجران ایرانی سختگیری زیادی دارد و به عبارت دیگر امکان ورود تاجران جدید به بازار کویت وجود ندارد و تنها ویزای تاجرانی که تاکنون در بازار این کشور فعالیت داشته‌اند تمدید می‌شود.»

یک اقتصاددان در تازه‌ترین پژوهش خود نشان داد که قیمت رمزارز‌های خصوصی مانند بیت‌کوین، طی یک فرآیند گام تصادفی تعیین میشود. او تصریح می‌کند که رمزارز بانک‌های مرکزی نیز از سه هدف ثبات قیمت، کارآیی و اعتماد پولی تنها قادرند همزمان به دو هدف دست پیدا کنند.

100 ساختمان پرجمعیت و 245 سایت مهم شهر در خطر «زلزله بزرگ»؛ چهار توصیه برای «نجات تهران از تخریب بزرگ» درخواست مرکز پژوهش های مجلس از دولت: فعالیت کمیسیون ماده 5 تهران محدود شود

با توجه به افزایش حقوق 20 درصدی در سال آینده، میانگین حقوق 10 شغل در سطح کارشناس و مدیر ارشد را در سال 1403 بررسی کردیم.

بانک مسکن بر اساس مصوبه هیات عامل بانک مرکزی توانست 10 همت خط اعتبار‌ی از بانک مرکزی دریافت کند که نرخ سود آن 10 درصد است.

در آگهی‌های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل 1396 با کارکرد 97 هزار کیلومتر 866 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل 1397 با کارکرد 60 هزار کیلومتر، 917 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شرایط دومین مرحله فروش خودرو برقی نبکا (اسکای ول ET5) اعلام شد.

وزیر اقتصاد: مرحله دوم سود سهام عدالت که احتمالا 30 درصد کمتر از مرحله اول است در 25 اسفند واریز می‌شود.

هشتم اسفند اولین سری از خودروهای وارداتی گروه صنعتی ایران‌خودرو (شاین‌مکس)، تحویل مشتریان شد.

یکی از وظایفی که فروشنده دارد، آن است که بعد از صدور این صورتحساب حتما نسخه چاپی یا قابل چاپ را در اختیار خریدار قرار دهد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: پرونده‌های متعدد در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده که افراد تحت پوشش شرکت‌های صوری ارز دولتی دریافت کردند. 10 سال از صدور رای گذشته، اما نمی‌توانیم اجرا کنیم، چون شرکت صوری و کاغذی بوده است.

در آگهی‌های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل 1396 با کارکرد 39 هزار کیلومتر 895 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل 1398 با کارکرد 55 هزار کیلومتر، 970 میلیون تومان به فروش می‌رسد.