یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اجرای یک کمپین بدون استراتژی مشخص شبیه به بازدید از یک شهر جدید بدون نقشه جی پی اس است.

اگر اقتصاد‌ها بخواهند اهداف تغییرات اقلیمی را محقق کنند، مقامات هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی، باید چالش‌های دارایی‌های متروک را مدنظر قرار دهند، به آخرین تغییرات در قوانین توجه کنند، و مشخص کنند چه زمانی باید فرصت‌ها را دنبال کرد و چه زمانی باید آن‌ها را رها کرد.

بایستی در نظر داشت که به تبع قیمت نفت 80 دلار و بالاتر، قیمت مواد اولیه و غذایی (با قیمت‌های کنونی ارز) در سال 1401 نسبت به سال 1396 بیش از 10 برابر بالا خواهد رفت که موتور محرکه نرخ تورم بالا خواهد بود؛ بنابراین اصلاح و واقعی سازی نرخ ارز (با توجه به کاهش ارزش حقیقی دلار به ویژه برای کالا‌های اساسی) مانع از شوک تورمی جدید در سال آینده و استمرار 4 سال فشار تورمی بر روی مردم می‌گردد.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی ادامه داد: مردم می‌توانند از ذخیره‌های کارت سوخت خود استفاده کنند چرا که قرار نیست سهمیه بنزین نوروزی جدا از سهمیه ماهانه داده شود.

خسروشاهی از زمان انتصابش، اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشت: جمع کردن گندکاری‌های تراویس، تور عذرخواهی بین‌المللی، روز عرضه اولیه سهام. تا شرکت به سودآوری افتاد؛ و ناگهان پاندمی آمد.

مدیر منابع انسانی یک شرکت آمریکایی که 15سال است شیوه «دورکاری» را برای کارکنان خود اجرا می‌کند، می‌گوید: «مدیرانی که به بهانه بهره‌وری، پروژه حذف دورکاری کرونایی را دنبال می‌کنند، خواسته یا ناخواسته پروژه حذف شرکت از بازار را کلید زده‌اند». تجربه او چهار تکنیک روز را برای مدیران نگران از این سبک‌کاری معرفی می‌کند.

ارزش معاملات در بازار مشتقه 9.10 درصد کاهش یافت و از 293 هزار میلیارد ریال در هفته گذشته به 266 میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

اگر در محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا تنها یک بار دوربین‌ها پلاک خودروی شما را ثبت کنند، نرخ عوارض کمتر از تعداد دفعات بالا نخواهد بود. اما با این حالا تفاوت‌های اندکی وجود دارد. مثلا اگر همان یک بار ورود یا خروج قبل از ساعت 10 باشد، باید 65 هزار و 700 تومان برای تردد در محدوده طرح ترافیک و 32 هزار و 850 تومان برای تردد در طرح کنترل آلودگی هوا پرداخت کنید. اگر همان یک بار...

شاخص کل فرابورس هم با 9 واحد کاهش، در رقم 18 هزار و 129 واحد ایستاد. در این بازار 158 هزار معامله به ارزش 50 هزار و 330 میلیارد ریال انجام شد.

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر جو روانی برجام با رشد روبرو شد، اظهارداشت: اما در حال حاضر به دلیل اینکه برجام هنوز در حالت بلاتکلیفی قرار دارد و حتی شریعتمداری مدیر مسئول کیهان یا نمایندگان مجلس از مفاد توافق احتمالی خبر ندارند، بنابراین نمی‌توان چندان بر روی برجام و تاثیر مثبت آن در بورس حداقل در کوتاه مدت حساب کرد.

قنبری کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد برای برخی از کالا‌ها کوپن ارائه شود شاهد ایجاد دو نرخ در کالا‌های اساسی خواهد بود، اضافه کرد: اینکه برخی از اجناس با قیمت دولتی و از طریق کوپن توزیع شود، اما در مقابل همان کالا نیز به نرخ آزاد در بازار وجود داشته باشد، قدر مسلم این موضوع، به هیچ عنوان نمی‌تواند، عملی شود، زیرا در این صورت به مانند ارز دو نرخی شاهد رخ دادن فساد...