یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز به تازگی در این رابطه گفت: تا کنون 50 درصد از مبلغ بدهی را دریافت کرده‌ایم و برای مابقی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم مشکلی وجود نداشته باشد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با بیان اینکه مشکل پیش آمده برای مشتریان کارگزاری آگاه در بورس فنی بوده و به زودی رفع می‌شود، گفت: در عین حال سهام‌داران هیچ اجباری برای استفاده از خدمات یک کارگزاری خاص ندارند.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا 20 هزار و 711 تومان و هر دلار 18 هزار و 929 تومان اعلام شده است.

رییس بانک مرکزی گفت: پیش‌بینی رشد اقتصادی منفی 6 درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، در بدبینانه‌ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد.

در شرایطی که متوسط قیمت مسکن شهر تهران طی یک ماه گذشته 2 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، در منطقه یک افزایش 9 میلیون تومانی داشته است.

بر اساس آنچه سایت‌های فروش بلیت هواپیما اعلام کرده‌اند از فردا پروازهای تهران - استانبول البته توسط یکی از ایرلاین‌های خارجی راه‌اندازی می‌شود

صنعت خودرو یک نیاز واقعی دارد که بیش از یک میلیون تا یک میلیون و 100هزار دستگاه نیست؛ لذا بخشی از نیازی که در طرح‌های پیش‌فروش خودرو، فروش فوق‌العاده و حتی بازار وجود دارد، کاذب است و همه ثبت‌نام‌کنندگان نیازمند خودرو نیستند، اما اختلاف قیمت بازار و کارخانه آنقدر جذابیت دارد که تقاضای کاذب را شکل می‌دهد؛ بنابراین خودروسازان با تقاضایی حبابی شکل، مواجه شده‌اند.

در صندوق مالی یکم بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و دو شرکت بیمه البرز و خوداتکایی امین به عموم مردم واگذار می‌شود. همچنین این سبد سهام پس از دوماه قابلیت انتقال به غیر و فروش را خواهد داشت.

بهزاد باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه طی چند روز اخیر قیمت مرغ در کرمانشاه هم مانند سراسر کشور بالا رفته، اظهار کرد: دلیل اصلی این افزایش قیمت، تعیین تکلیف ارز نهاده‌های دامی وارداتی است.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 19,060(نوزده هزار و شصت تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته کاهش داشت.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی تبدیل به 22 میلیون و 600 هزار تومان و سهام 532 هزار تومانی که عمده سهامداران عدالت از این سهام دارند به ارزش امروز 10 میلیون و 683 هزار و 922 تومان رسیده است.

بالاترین قیمت هر اونس طلا که در ماه اکتبر2012 معامله شده بود رقم 1796 دلار بود که با توجه به افزایش مجدد تعداد بیماران کووید -19 در کشور‌هایی مانند آمریکا و چین و ادامه اقدامات انبساطی بانک‌های مرکزی برای مقابله با صدمات کرونا به اقتصاد، در آینده‌ای کوتاه مدت طلا می‌تواند از این مرز هم عبور کند.

همچنین رحمان قهرمانپور، کارشناس ارشد مسائل استراتژیک درباره مناسبات تهران و چین می‌گوید: «امضای سند قرارداد همکاری 25 ساله ایران و چین در هیات دولت نشان می‌دهد ایران در حال تبدیل شدن به یک متحد استراتژیک چین است.» وی در پاسخ به «دنیای اقتصاد» ادامه داد: «تصویب سند همکاری استراتژیک 25 ساله میان ایران و چین در هیات دولت نشان داد به هر حال این اقدام پکن متاثر از گفتگو‌هایی بود که پیش از...

کاهش قیمت دلار، سکه را نیز در جهت کاهشی حرکت داد. روز چهاشنبه سکه تمام بهار آزادی 320 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 8 میلیون و 400 هزار تومان رسید. این افت در شرایطی صورت گرفت که طلای جهانی میل به سوی رکوردهای افزایشی تازه‌ای کرده بود. با این حال، به‌نظر می‌رسد آنچه برای معامله‌گران بازار سکه از اهمیت بیشتری برخوردار بود، کاهش قیمت دلار بود.

با روی کار آمدن «م. س»، مدیرعامل پیشین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این مقام مسئول در رایزنی با هیوندای، موفق شد آن‌ها را متقاعد کند در قراردادی جدید، پول پیش‌پرداخت قرارداد قبل را به‌عنوان پیش‌پرداخت جدید بپذیرند و با پرداخت باقی پول به کمک بانک عامل (بانک ملت)، کشتی‌ها را تحویل بدهند....

استان تهران بیشترین متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری و استان کرمان 26 میلیون و 320 هزار تومان کمترین هزینه را در سال 1398 داشته‌اند.