یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

لوکزامبورگ، استرالیا و فرانسه بیشترین میزان حداقل حقوق در جهان را تا پایان سال گذشته داشته‌اند.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 18,900(هجده هزار و نهصد تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته تغییری نداشت.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت و به منظور محرومیت زدایی، برقراری عدالت آموزشی و فراهم آوردن فرصت‌های برابر، نهضت مدرسه‌سازی را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور راه‌اندازی کرده است.

اعلام قیمت‌های پیشنهادی مالکان آپارتمان‌های فروشی به واسطه‌های ملکی، این روزها از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کند و حتی میزان رشد قیمت‌های پیشنهادی در واحدهای مختلف با شرایط برابر در یک منطقه، متفاوت است.

ضعف هسته معاملاتی سال‌هاست که به دغدغه اصلی فعالان بازار سهام تبدیل شده است. سامانه‌ای که سال‌ها پیش و بر مبنای شرایط روز طراحی شد و حال با توجه به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه میان صاحبان نقدینگی، جوابگوی حجم متقاضیان نیست و در اغلب روزها با مشکلات عدیده مواجه است. این مهم در کنار عدم ارتقای سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها سبب تزریق هیجان به کلیت بازار سهام و در نهایت سردرگمی معامله‌گران...

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودرو‌های ثبت نامی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تولید این محصول از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده که به زودی ظرفیت تولید به روزانه 150 دستگاه افزایش خواهد یافت.

اطلاعات دریافتی از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز جاری بازارساز 120 میلیون دلار با نرخ 18 هزار و 950 تومان در بازار عرضه کرده که از این میزان 600 هزار دلار معامله شده است. ضمن اینکه طی روز جاری 2.5 میلیون یورو نیز عرضه شده از این میزان 25 هزار یورو با قیمت 21 هزار و 100 تومان معامله شده است.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 18،900 (هجده هزار و نهصد تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته تغییری نداشت.

بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار و دستور سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت استان تهران) و تعزیرات حکومتی استان، نرخ خرده فروشی مرغ گرم در واحد‌های فروشگاهی هر کیلو 15000 تومان می‌باشد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی می‌نویسد: امروز رشد اقتصاد ایران منفی است و درصد بالایی از مشاغل به مدت دو ماه رکود داشتند. نگرانی اصلی در همان روزها، احتمال تشدید تورم بود؛ شاخص اقتصادی‌ای که همیشه در ایران، ارقام بالایی را ثبت می‌کند. تداوم این نرخ بالا در اقتصاد ایران، کاهش قدرت خرید و فقیرترشدن مردم را در پی خواهد داشت. افزایش حقوق و دستمزد‌ها متناسب با تورم، با وضعیت فعلی اقتصاد ایران،...

تداوم ورود نقدینگی به بازار سهام که این روز‌ها بیشتر به هجوم پول تبدیل شده است در همان دقایق ابتدایی معاملات سبب شد تا شاخص کل مرز یک میلیون و 500 هزار واحد را لمس کند. این وضعیت، اما داوم چندانی نداشت و واکنش همیشگی معامله‌گران به اعداد رند سبب تشدید عمومی فشار عرضه در بازار شد.

براساس سقف اعلام شده برای افزایش نرخ اجاره در شهر تهران، قیمت هر مترمربع اجاره (بدون دریافت پول ودیعه) در منطقه یک به‌عنوان گران‌ترین منطقه پایتخت به 93 هزار و 750 تومان خواهد رسید. ارزان‌ترین نرخ اجاره بها نیز برای منطقه 20 به ارزش هر مترمربع معادل 23 هزار و 750 تومان خواهد بود.

سیاست‌گذار پولی طرح جدیدی را برای جمع‌آوری نقدینگی از سطح اقتصاد رونمایی کرد. اگر کسی نگران افزایش نرخ ارز در بازار است، این سیاست برای او طراحی شده است. چراکه می‌تواند به‌جای خرید ارز در بازار، با مراجعه به بانک‌ها نسبت به خرید گواهی سپرده‌ای اقدام کند که محاسباتش بر مبنای یورو است. در هنگام سررسید نیز با یک سود مشخص، یورو به مشتری تحویل می‌شود. «دنیای‌اقتصاد» در این گزارش به طرح پیش‌فروش...

برخی از اقتصاددانان از روش حراج اوراق خزانه با نرخ‌های بهره بالا برای تأمین منابع دفاع کرده و این را تنها راه چاره می‌دانند. آن‌ها معتقدند با تأمین پولی کسری بودجه ایران به‌زودی اقتصادی ونزوئلایی خواهد داشت، از سوی دیگر برخی راهکار فروش اوراق را آینده‌فروشی می‌دانند و معتقدند «در صورت ادامه این روند دولت فعلی یک زمین سوخته تحویل دولت بعدی می‌دهد که دود آن اول از همه به چشم توده مردم...

نرخ کارمزد خرید و فروش سهام و حق تقدم در بورس و فرابورس به میزان 20 درصد کاهش یافت