یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

باتوجه به فصلی شدن بازنگری قیمت خودرو و از آنجا که دور نخست در خرداد ماه امسال انجام شده، شورای رقابت به احتمال فراوان در شهریور ماه قیمت‌ها را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: التهاب بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها به دنبال سیاست‌های غلط باعث شده تا مردم به شدت در تنگنا قرار بگیرند. امروز به دنبال سیاست‌های غلط، عده‌ای به مسکن که کالایی مصرفی است، نگاه کالای سرمایه‌ای پیدا کردند و نتیجه آن افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن است.

میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی اظهار کرد: برای خانوار‌های 5 نفر و بیشتر که پیش از این تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند پیامک ارسال کردیم تا به این خانوار‌ها نیز یک میلیون مازاد بر تسهیلات قبلی پرداخت شود.

کارگروه تنظیم بازر نرخ جدید لبنیات را اعلام کرد که بر این اساس شاهد رشد بیست و هشت درصدی قیمت‌ها در این حوزه هستیم.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خرداد ماه امسال حاکی از آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.5 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

در میان مناطق 22‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه 41 میلیون و 200 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود 8890 هزار تومان در منطقه 18 بوده است که هر یک از آن‌ها با افزایش 53.6 درصدی در منطقه یک و 47.6 درصدی در منطقه 18 همراه بوده است.

دومین مرحله وام یک میلیونی یارانه از یکشنبه 8 تیر ماه شروع به ثبت نام کرده است. بازپرداخت این تسهیلات 30 ماهه و با اقساط 35100 تومان خواهد بود

انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو هم در نامه رسمی خود آورده است که به نمایندگی از جامعه قطعه سازی کشور، ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های گروه خودروسازی سایپا در خصوص پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، اعلام می‌کنیم که صنعت قطعه سازی کشور با حمایت کامل از تصمیمات جدید گروه خودروسازی سایپا در خصوص بهبود فضای مدیریتی و تولید، در کنار این مجموعه ایستاده است تا شاهد...

مقیمی مدیرعامل‌گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: جهش در تولید در همین سه ماه ابتدایی امسال معنا شده است، افزایش 25 درصدی در تعداد تولید، افزایش 37 درصدی در عملکرد فروش، افزایش 55 درصدی تحویل و کاهش 50 درصدی خودرو‌های دارای کسری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مصادیق جهش تولید به حساب می‌آید.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز افزایش یافت و 19،050 تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته افزایش 200 تومانی را نشان می‌دهد.

چینی‌ها مدت هاست که اولین مقصد صادراتی ایران هستند. البته در برهه‌ای کوتاه، جای خود را به عراق دادند، اما مجددا جایگاه اول را کسب کردند. در دو ماه منتهی به اردیبهشت امسال 4میلیون و 3 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 190 میلیون دلار به چین ارسال شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس از طرح دوفوریتی برای مهار افسار گسیختگی در بخش مسکن خبر داد.

ستاد تنظیم بازار اخیرا در جلسه اخیر خود قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ را 900 تومان افزایش داده و از 18هزار و 900 تومان به 19هزار و 800 تومان تغییر داده اما واقعیت فروش این محصول در بازار امر دیگری است.

استان تهران با ثبت‌نام 151 هزار و 724 نفر برای دریافت بیمه بی‌کاری بالاترین آمار کارگران کار ازدست‌داده را دارد. شیوع ویروس کرونا در این استان از اوایل اسفندماه خبری شد و همچنان هم این استان به وضعیت سفید نرسیده است. کمترین تعداد ثبت‌نام بیمه بی‌کاری هم مربوط به استان خراسان شمالی با ثبت چهارهزار و 391 نفر است.

به گفته جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ترکیه درخواست از سرگیری پرواز‌های تهران - استانبول را دارد و بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌توانند مجوز انجام پرواز در این مسیر را به تدریج از سازمان هواپیمایی دریافت کنند و به زودی پرواز‌های ترکیه از سرگرفته می‌شود.

طبق گفته فروشندگان هفته گذشته قیمت موبایل در بازار افزایش قیمت داشته است. بررسی لیست قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت برخی از موبایل‌ها در روز‌های گذشته نسبت به اوایل اردیبهشت ماه تا 50 درصد هم گران شده است.