پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: بانک مرکزی در هر دو مقوله کنترل نقدینگی و نرخ ارز آگاهانه عمل می‌کند.

دولت باید با تسریع در عملیاتی کردن برنامه‌های واگذاری دارایی‌های غیرضرور در دستگاه‌های تحت مسئولیت خود، نظیر بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های عمومی و حاکمیتی دیگر را هم که وابستگی مستقیم به دولت ندارند، ترغیب کند بر اساس همین رویه عمل کنند.

مقیمی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم ایران خودرو را به جایگاه اصلی خود در بازار و نزد مشتریان برسانیم. بخش فروش در سازمان، مهم‌ترین کانال ارتباطی با مشتریان است و باید عملکرد آن در تکریم مشتری و خدمت رسانی به گونه‌ای باشد که اثر مطلوب و مثبتی در ذهن مشتریان برجای بگذارد.

در خردادماه 92 با جهش قیمتی که رخ داد، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی به 4 میلیون تومان در شهر تهران رسید. حالا با افزایش 8/ 4 برابری، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در پایان بهار امسال به بیش از 19 میلیون تومان رسیده است.

یکی از معیار‌های پرطرفدار تحلیل در بورس تهران، نسبت قیمت به درآمد یا همان P/ E است که نشان می‌دهد برای هر ریال سرمایه‌گذاری، سهم مزبور چه میزان سود می‌سازد. به‌عنوان مثال نسبت 10 بیان می‌کند برای کسب یک ریال سود لازم است 10 ریال سرمایه‌گذاری انجام شود. نگاهی به داده‌های تاریخی موجود نشان می‌دهد این نسبت به‌طور معمول در بورس تهران در محدوده 6 تا 8 واحد بوده است.

حسین عبده‌تبریزی، امیر کرمانی و فخرالدین زاوه نویسندگان این طرح معتقدند: تسهیلات مسکن از نوع «فقط پرداخت سود» در این مقطع می‌تواند تا حدودی به خانه‌اولی‌هایی که از خرید باز‌مانده‌اند و مرتب در حال فاصله گرفتن از بازار (ناشی از رشد قیمت) هستند، کمک کند.

مدرس‌خیابانی راهبرد اصلی وزارت متبوع خود را تامین مواد اولیه تولید و اختصاص ارز دولتی به این حوزه عنوان کرد و افزود: در این زمینه رایزنی‌های زیادی با بانک مرکزی صورت گرفته و بانک مرکزی آمادگی کامل خود را برای تامین ارز واردات مواد اولیه اعلام کرده تا بتوانیم با حداکثر توان به جهش تولید کمک کنیم.

فارغی عضو اتاق بازرگانی ایران بیان اینکه قیمت 20 هزار تومانی امروز با توجه به افزایش قیمت‌ها چندان دور از واقعیت نیست توضیح داد: ستاد تنظیم بازار در خرداد سال گذشته قیمت هر کیلو مرغ را 13 هزار تومان در نظر گرفت. در این یکسال در کنار افزایش هزینه‌های جاری، گران شدن واکسن، خدمات و افزایش نرخ تورم نیز بسیار اثرگذار بوده است. از این رو افزایش قیمت از 13 هزار تومان به 20 هزار تومان چندان...

صادرات نفت ایران تحت تحریم‌های آمریکا کاهش یافته و به 100 تا 200 هزار بشکه در روز رسیده است. ایران 2.5 میلیون بشکه نفت در روز در آوریل 2018 صادر کرده بود.

قرار است حدود 30 هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی، برای تامین مالی بودجه از راهکار عرضه سهام شان صورت بگیرد.

آمار گمرکی چین نشان داد که واردات نفت چین از ایران در فاصله ژانویه تا مه سال 2020 به بیش از یک میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد کاهش داشت.

اسحاق جهانگیری با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در ایستاگرام نوشت: گرانی هنوز برای مردم آزاردهنده است.

صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد که شرایط به وجود آمده توسط ویروس کرونا باعث می‌شود که تمامی اقتصاد‌های بزرگ جهان به جز چین امسال کوچک شوند. این صندوق همچنین رشد اقتصادی امسال آمریکا را منفی هشت درصد پیش بینی کرده که 3.1 درصد کمتر از متوسط رشد اقتصادی جهانی خواهد بود. آخرین بار چنین رشد منفی بزرگی در سال 1946 یعنی سال پس از پایان جنگ جهانی دوم رقم خورده بود که رشد اقتصادی آمریکا به منفی...

وزیر نفت گفت: ما بنزین را به قیمت روز به آن‌ها فروختیم و برای دریافت پول هم ضمانت کافی داشتیم.

یکی از دارندگان سهام عدالت گفت قبول کردن شرایط یک طرفه بانک‌ها از سوی ما برای فروش 30 درصد از سهام عدالتمان به هر قیمتی که از آن اطلاع نداریم، نشان از این دارد که ما به این مبلغ در این مقطع زمانی نیاز داریم؛ بنابراین تاخیر بانک‌ها در فروش و واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت ما، نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تسهیلات اعطایی به رانندگان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا 6 میلیون تومان با سود و بازپرداخت 12 درصد اعلام شده است.