شنبه 9 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نتایج قرعه کشی پیش فروش سایپا برای 30 هزار محصول این خودروسازی انجام شد. در این طرح پیش‌فروش، 9 مدل از خودرو‌های تولیدی سایپا عرضه شد و بازه زمانی تحویل خودروها در قالب طرح پیش‌فروش 4 تا 12 ماهه است که براساس قرعه‌کشی تعیین می‌شود.

آروین حذف امکان جستجوی کم‌هزینه خانه را از عواقب حذف قیمت‌های مسکن در سایت‌های اینترنتی دانست و تاکید کرد: اکنون مستاجران برای پیدا کردن خانه مناسب مجبورند به شکل انحصاری با صاحبان بنگاه‌های معاملات املاک در ارتباط قرار گیرند؛ صنفی که در حبس اطلاعات به خصوص در مورد قیمت، پنهان کردن عیوب معامله و بالا بردن نجومی قیمت‌ها نفع شخصی و مستقیم دارد.

قرعه کشی پیش فروش سایپا امروز در حالی انجام شد که حدود 60 هزار نفر برای خرید خودروی شاهین ثبت نام کرده اند.

در روزهای گذشته بود که میرزایی مشاور وزیر رفاه و سخنگوی طرح حمایتی معیشتی از بسته شدن پرونده وام یک میلیونی با پرداخت این وام به 21 میلیون خانوار خبر داد.

پس از 13 سال از شروع واگذاری سهام عدالت به 6 دهک جامعه، حالا بیش از 6 میلیون نفر دارای برگ یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند.

ما باید خیلی سریع و قبل از اینکه اقتصاد ملی دچار آسیب جدی شود و تحولات سیاسی غرب هم فرصت امتیازگیری بیشتر را از ما بستاند، وارد مذاکره شویم. اگر بخواهیم این مذاکرات را به بعد از انتخابات 1400 موکول کنیم، چون مشخص نیست در آن زمان اقتصاد جهانی در چه وضعیتی خواهد بود و مثلا نتیجه منازعات میان آمریکا و چین و دیگر مناسبات قدرت در عرصه بین‌المللی به کجا کشیده خواهد شد و مشخص نیست نتیجه انتخابات...

خصوصی‌سازی در چندین نسخه پی‌دی‌اف گزارش عملکرد سازمان خصوصی‌سازی از سال 1380 تا پایان اردیبهشت 99 را منتشر کرده که اعداد و ارقام آن تصویر کمی خوبی از روند خصوصی‌سازی در ایران به دست می‌دهد. اینکه ماجرای خصوصی‌سازی با متولی‌گری سازمان خصوصی‌سازی از کجا آغاز شد و اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده است.

ثبت نام طرح پیش فروش یک‌ساله محصولات گروه خودروسازی سایپا با عرضه 40 هزار خودرو هفته گذشته انجام شده و مراسم قرعه‌کشی منتخبین این طرح در ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 25 خردادماه، با حضور نمایندگانی از نهاد‌های نظارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صمت در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای سهیل معمار باشی از تلاش‌های جعفرپور معاون صنایع حمل و نقل در دوران تصدی مدیریت این دفتر تخصصی قدردانی و برای ایشان برای ادامه فعالیت در سمت معاون این دفتر تخصصی آرزوی موفقیت کرد.

جهرمی با تحسین ایرانسل، اعلام کرد که رمز موفقیت این اپراتور در حوزه دیجیتال اینست که از انحصارگرایی دوری کرده و راه را برای جوانان و استارتاپ‌ها باز گذاشته است: «بخش عمده‌ای از فعالیت اکوسیستم استارتاپی وابسته به شرکت‌هایی است که زیرمجموعه ایرانسل کار می‌کنند.»

بازار سرمایه هفته را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار با بیش از 36 هزار واحد رشد به مرز یک میلیون و 200 هزار واحد نزدیک شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده تلویزیون حداکثر 20 درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر 25 درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال 1397 هستند.

4 شرط ایران خودرو برای برندگان قرعه کشی طرح پیش فروش 12 محصول ایران خودرو اعلام شد.

بخش زیادی از جامعه اجاره نشین هستند و هزینه اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار اهمیت فراوانی دارد. دولت قطعا برای مهار رشد اجاره بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد که البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد، اما دولت نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد و به اقشار ضعیف جامعه بگوید که ناچار هستید خانه‌ای کوچک‌تر انتخاب و یا به حاشیه شهر مهاجرت کنید.

در طرح پیش‌فروش یکساله ایران‌خودرو در مجموع یک میلیون و 627 هزار و 55 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 16 هزار و 508 نفر مشترکا در طرح پیش‌فروش سایپا نیز شرکت کرده و 97 و 405 مشتری ثبت‌نام کرد در این طرح، پلاک فعال داشتند که پاکسازی شده و از بین افراد برای قرعه‌کشی حذف شدند. در نهایت قرعه‌کشی بین یک میلیون و 515 هزار و 296 نفر از مشتریان برای 45 هزار خودرو به صورت قطعی و 9 هزار...