شنبه 9 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیر میز ایران در بانک جهانی از تغییر برآورد این نهاد از تورم ایران خبر داد.

قرعه‌کشی طرح پیش‌فروش 12 محصول ایران خودرو به تعداد 45 هزار دستگاه با موعد تحویل حداکثر یکسال انجام شد. مشتریان از صبح فردا (یکشنبه) به مدت 72 ساعت فرصت واریز مبلغ علی‌الحساب دارند.

شاخص دلار پس از یک هفته مجددا وارد کانال 97 شد.

قرعه‌کشی 12 محصول طرح پیش‌فروش یک‌ساله ایران‌خودرو که ثبت‌نام آن‌ها از صبح یکشنبه هفته گذشته 23 خرداد ماه آغاز شده بود، امروز 24 خرداد ماه و با حضور نهاد‌های نظارتی و رسانه‌ها آغاز شد.

بانک مرکزی اعلام کرد که فهرست کسب و کار‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به 14 رسته افزایش یافت.

دولت در حساب و کتاب و اطلاع‌رسانی شرکت‌ها به مردم روراست نبود. البته این فقط مربوط به این دولت نیست. همواره تا جایی که می‌شده از منافع مردم کم می‌کردند تا بتوانند مشکلات خود دولت را حل کنند. آن‌ها بیشتر دنبال اهداف خودشان بودند. دولت اگر می‌خواست آن زمان می‌توانست سهام همه را یک میلیونی کند

رئیس‌کل بانک مرکزی دستور تشکیل کارگروهی را برای بررسی پتانسیل‌های توسعه ابزار‌های مالی صادر کرد؛ دستوری که به‌نظر می‌رسد با تعامل همه‌جانبه مسوولان 2 نهاد نظارتی یعنی سازمان بورس و بانک مرکزی می‌تواند به بازگشایی بازار آتی سکه منجر شود. بازارآتی سکه در دوره قبلی مدیریت بانک مرکزی و پس از التهاب بازار با این گمان که به بازار نقدی سیگنال می‌دهد تعطیل شده بود، اما حالا ظاهرا نوسان‌های...

بانک مرکزی همواره خود را ملزم به اجرای قانون دانسته و ضمن ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، سازوکار‌های لازم برای رسیدگی به شکایات متقاضیان تسهیلات ازدواج را نیز در نظر گرفته است. در همین راستا، متقاضیان تسهیلات ازدواج که در هر مرحله از فرآیند أخذ تسهیلات یاد شده با رفتار مغایر مقررات مواجه شده‌اند، می‌توانند شکایات و تقاضا‌های خود را در «سامانه پاسخگویی...

بالاخره پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته شد و در مجموع به 21 میلیون و 51 هزار و 393 خانوار یارانه‌بگیر تسهیلات حمایت از شرایط کرونا پرداخت شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: شایسته نیست که مردم در این شرایط دچار معضل مسکن و افزایش قیمت آن باشند و دولت مصمم است که با برنامه ریزی، این مشکل را به سرعت حل و فصل شود.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با ریزش 2.82 درصدی تا سطح 22 هزار و 472.92 واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ 2.27 درصد پایین رفت و در سطح 24 هزار و 480.15 واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" افت 1.09 درصدی را تجربه کرد و در سطح 3995.58 واحد بسته شد.

شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها با برخورداری از تخفیف 50 درصدی می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

در آخرین تحولات بازار طلا و سکه، هر گرم طلای 18 عیار هم 743 هزار و 300 تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا 1736 دلار قیمت خورد.

بازارهای سهام آمریکا پس از روند صعودی پرقدرتی که اخیرا داشتند، در معاملات روز پنج شنبه بیش از پنج درصد سقوط کردند که بدترین روز آنها از اواسط مارس بود. بازارهای سهام آسیایی هم به دلیل نگرانی‌ها از شیوع مجدد ویروس کرونا نزول کردند.

اگر افزایش حقوق‌ها طی چند روز آینده به تصویب دولت برسد ما مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها را در خرداد ماه در قالب پرداخت‌های جداگانه‌ای واریز می‌کنیم.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه 1399 به 16 میلیون و 970 هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل 11 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 33.9 درصد رشد نشان داد. تعداد معاملات نیز 11 هزار و 310 فقره بود که نسبت به فروردین امسال 809 درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت پارسال 6.7 درصد کاهش یافت.