شنبه 16 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، ضمن تشریح جزئیات فروش این سهام، اعلام کرد: افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا 30 درصد انتخاب کرده و بفروشند، اما افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی 30 درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

درست است که دیروز سکه با 10 هزار تومان افزایش وارد کانال 7 میلیون و 400 هزار تومانی شد، ولی این فلز گرانبها در برابر رشد 4 دهم درصدی دلار تنها افزایش یک دهم درصدی را به ثبت رساند.

نفت کش ایرانی «کلاول» که آخرین شناور از ناوگان 5 فروندی نفتکش‌های ایرانی است که فرآورده‌ای نفتی از بندر شهید رجایی در جنوب ایران را به مقصد ونزوئلا بارگیری کرده اند، امروز یکشنبه وارد آب‌های انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد شد.

متهم جلالیان پاسخ داد: با حضور استاندار خوزستان و مدیر‌عامل و همچنین با حضور امید اسدبیگی جلسه‌ای مشترک تشکیل شد و مواردی در اتاق مدیر امور ارتباطات مطرح شد؛ بنابر‌این بقیه افراد هم باید پاسخ‌گو باشند. مگر من ژان والژان هستم که در مقابل دستور مدیرعامل بایستم.

براساس پیش‌بینی سازمان بورس، اداره این شرکت سرمایه‌گذاری به‌صورت حرفه‌ای انجام و مدیران آن از میان افراد با صلاحیت انتخاب خواهند شد. او درباره امتیاز و تسهیلاتی که برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده، توضیح داد: چیزی که به‌طور قطع می‌توان گفت، اختصاص امتیاز‌های ویژه به این شرکت‌هاست، اما با توجه حضور آن‌ها در بورس و فرابورس، ابعاد و جزئیات آن را نمی‌توان مطرح کرد.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که قرارداد ودیعه مربوط به سپرده‌گذاری در کف دالان نرخ سود را امضاء و به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند، می‌توانند از تاریخ 10 خردادماه 1399 نسبت به سپرده‌گذاری ذخایر مازاد خود نزد بانک مرکزی اقدام کنند.

بررسی بازار خودروی پایتخت در روز جاری (شنبه، 10 خردادماه) حاکی از تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست و همچون هفته‌های گذشته خرید و فروش‌ها در حداقل خود است.

بانک سپه تمامی تمهیدات اجرایی شامل عملیات حوزه شعب، بکارگیری نرم‌افزار واسط برای ارائه خدمات مشتریان، نصب تابلو‌های بانک سپه، صدور احکام کلیه مسئولان و پرسنل شعب از سوی بانک سپه، ابلاغ راهبرد‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی بانک سپه متناسب با ساختار مصوب هیئت‌مدیره بانک سپه را انجام داده و به فضل پروردگار خدمات مطلوب به مشتریان عرضه خواهد کرد.

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه قرار است دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت کنند، گفت: بانک مرکزی با این موضوع موافقت کرده است، اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

طبق اعلام اتاق اصناف ایران در جلسه امروز ستاد ملی کرونا با برداشته شدن محدودیت ساعت کار پاساژها موافقت شد.

شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد تا مدل به روز شده اولین شاسی بلند چینی بازار ایران که در بازار ایران عمری 10 ساله دارد را به زودی روانه بازار کند.

مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می‌توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

از نظر شماری از معامله‌گران، ارزش دلار بر اساس نرخ حواله درهم بالاتر از نرخ بازار داخلی است؛ به گفته برخی فعالان، روز پنج‌شنبه نرخ حواله درهم 4هزار و 830 تومان بود که با توجه به این قیمت ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست بالای 17 هزار و 700 تومان باشد. همچنین گفته شد ارزش دلار در سلیمانیه عراق بالاتر از بازار داخلی است. چنین مسائلی برخی از معامله‌گران را به رشد قیمت امیدوار می‌کرد؛...

شورای نگهبان باید بحث‌های کارشناسی کند هم پژوهشگاه ما در تهران و هم مجمع قم، بررسی فقهی و کارشناسی می‌کنند و از متخصصان و نمایندگان مجلس و دولت دعوت می‌شود. مثلا حذف 4 صفر از پول ملی وقت زیادی از ما گرفت لذا بحث‌های کارشناسی وقت زیادی میبرد، اما فرصت ما برای اعلام نظر 20 روزه است.

یک شاخصی که در سراسر دنیا مرسوم است، شاخص ارزش شناور بورس است. هرچقدر سهم ارزش آن در بورسی بالاتر باشد، نشان از شفافیت و عمیق‌تر بودن بازار سرمایه آن کشور دارد. در کشور ما ارزش سهام شناور آزاد میانگین در حدود 10 درصد است. 90 درصد بقیه معمولا سهمشان را نگه می‌دارند و در بزنگاه‌هایی که بانک اطلاعاتی‌شان به آن‌ها می‌گوید سهامشان را می‌فروشند یا می‌خرند. یعنی 90 درصد از بورس ما سهام غیرشناور...

متقاضیانی که ظرف 36 ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.