شنبه 16 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون 420 هزار تومان قیمت خورد.

علیرغم اینکه در بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری رخ داده است و قیمت خودرو‌های داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید حدود 20 الی 35 درصد کاهش یافته است، اما حقیقتا در بازار تقاضا و مشتری وجود ندارد و خرید وفروش انجام نمی‌شود. به طور مثال پرایدی که این اواخر پیش از اصلاح قیمت‌های کارخانه 90 میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون به حدود 70 میلیون تومان رسیده است یا پژو 206 تیپ 2 از...

سازمان برنامه و بودجه همچنبن اعلام کرد این اقدامات مربوط به تعدادی از ثبت نام کنندگان اسفند 1398 بوده و به تدریج با تأیید و اعلام اطلاعات حساب‌های مابقی مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی این مقرری برای ماه‌های بعدی نیز پرداخت خواهد شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: دو میلیون و 500 هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه‌های این شرکت در خصوص انتقال سهام عدالت اموات باشند.

همزمان با برداشتن قیمت از آگهی‌های فروش ملک، گروهی از فروشنده‌ها تحت تاثیر توهم افزایش تماس‌های بی هدف و همچنین برای آنکه دست بالا را داشته باشند مرتبا قیمت‌ها را به روز رسانی می‌کنند؛ اقدامی که می‌تواند رکود بازار مسکن را عمیق‌تر کند.

شاخص کل بورس که روز‌های گذشته روندی نزولی داشت و به زیر یک میلیون واحد رفته بود، امروز با افزایشی چشم‌گیر مجدد به کانال یک میلیون واحد بازگشت.

رئیس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیات تازه‌تری از نحوه افزایش امتیازات فصل دهم کارمندان شرکت‌های دولتی را اعلام کرد.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت از صدور کد بورسی برای همه مشمولان سهام عدالت در کشور خبر داد و گفت: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و فعلا قصد خرید و فروش سهام را ندارند نیازی به فعال کردن کد بورسی شان نیست.

رییس بانک مرکزی با بیان اینکه تدابیری را به کار گرفتیم که نرخ ارز را کنترل کنیم، گفت: مشکل ارزی نداریم و ذخایر ارزی بانک مرکزی در حد کفایت و بسیار خوب است.

طلا رشد قیمتی که روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به روابط آمریکا و چین و افزایش اعتراضات خشونت آمیز در آمریکا کسب کرده بود را در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی حفظ کرد و نزدیک به بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.

پس از سهمیه‌بندی بنزین و بازگشت مجدد کارت سوخت، ماجرای کهنه بنزین دزدی یا به عبارت بهتر معاملات بنزینی آغاز شده است و بعضا شاهد هستیم که در برخی از پمپ بنزین‌ها اپراتور‌ها با در دست داشتن تعداد زیادی کارت سوخت سودجویی می‌کنند.

عبور بی‌سابقه نرخ دلار سامانه نیما از 16 هزار و 500 تومان در کنار نشانه‌هایی از ضعف منابع ارزی دولت (کاهش تخصیص دلار 4200 تومانی به اقلام ضروری) محرک‌های اصلی دلار برای بازگشت به مدار صعودی ارزیابی می‌شوند. جالب‌ترین ویژگی حرکت بازارها، همراهی قیمت دارایی‌های ریسکی (سهام) با دارایی‌های امن (دلار) و تغییرات کم‌دامنه نسبت به هفته‌های قبل است.

مدت‌هاست ما در میان اخبار سلطان قیر، سلطان سکه و سلطان خودرو می‌شنویم، بورس هم سلطان‌های خودش را دارد که به دلیل اینکه بورس بازاری تخصصی است پشت همین تخصص پنهان شده‌اند و در رسانه‌ها هم ما نامی از آن‌ها نمی‌شنویم و چه فرصتی طلایی‌تر از خرید سهام عدالت از مردمی که به‌دلیل تنگنای معیشتی هر لحظه حاضر به فروش سهامشان هستند.

نگاه فعال بورس تهران طی روزها و هفته‌های اخیر به سامانه کدال خیره شده است. روزهایی که بازار سهام تحت تاثیر جریان سنگین اطلاعات شرکت‌ها و فصل مجامع قرار دارد و هر روز حجم بالایی از خبرهای مربوط به بنگاه‌های اقتصادی به بازار مخابره می‌شود.

در حالی که برخی فعالان باور دارند اختلالات مقطعی در سمت عرضه باعث افزایش قیمت دلار شده‌اند و قیمت در آینده به مسیر عادی خود بازخواهد گشت، گروهی دیگر از فعالان، باور دارند که قیمت این ارز می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد. از نظر آنها، نرخ حواله درهم و ارزش دلار در کشورهای همسایه در سطحی قرار دارد که در صورت ماندگاری، افزایش بیشتر قیمت دلار در بازار داخلی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

آمار شاپرک در اردیبهشت، خبر از کم شدن سایه کرونا بر کسب‌وکارها و ایجاد رونق نسبی می‌دهد. داده‌های بانک مرکزی حاکی از این است که مبلغ کل تراکنش‌ها در بستر شاپرک، در ماه دوم سال به 7/ 397 هزار میلیارد تومان رسید که 2 برابر این رقم (101 درصد رشد) در اولین ماه سال بوده است. این رقم با توجه به تورم ماهانه 2/ 1 درصدی در اردیبهشت‌ماه نشان‌دهنده 8/ 99 درصد رشد واقعی مبلغ تراکنش‌های شاپرک است....