شنبه 16 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بازار فولاد سال‌هاست که به یک بازار سرکش مشهور شده یعنی روند عمومی نوسان قیمت‌ها شدید و بعضا پرشتاب است و بیش از همه چیز امکان پیش‌بینی این بازار مخصوصا در کوتاه‌مدت دشوار بوده و همچنین ماه‌هاست که با آرامش قیمتی در تضاد جدی قرار داشته است.

درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد بازار سهام درحال تثبیت موقعیت خود و وفق یافتن با شرایط جدید است. جایی که با مسائل نامشخصی همچون سهام‌عدالت و تاثیر آن بر کلیت بازار سهام مواجه شده است. در این شرایط هر چند از هراس تازه‌وارد‌های بازار کاسته شده است و تمایل این دسته برای ماندن در گردونه معاملات افزایش یافته، اما همچنان سردرگمی و نبود یک استراتژی مشخص، ویژگی عام این روزهاست. جایی که روند‌های لحظه‌ای...

رئیس جمهور گفت: مردم می‌توانند سهام عدالت خود را نفروشند، حفظ کند و یا به عنوان وثیقه در بانک بگذارد و کارت اعتباری دریافت کند و برای نیازمندی‌های خود مصرف کند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت با بیان اینکه این سهام قابلیت وثیقه بانکی دارد، گفت: به سهام‌داران توصیه می‌شود به جای فروش سهام عدالت، از سود آینده آن استفاده کنند.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آن‌ها واریز می‌شود، اما روایت‌های مختلفی از مبلغ وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که ماهانه 825 هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌شود.

طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، احزار هویت و ثبت‌نام خودرو‌های سری اولیه فروش فوق‌العاده تا روز چهارشنبه ادامه داشته و روز شنبه 17 خردادماه قرعه‌کشی این خودرو‌ها انجام می‌شود.

رئیس شورای رقابت از ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری 8 محصول دیگر ایران خودرو خبر داد که بر این اساس، خودرو‌های پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S 5 و S 7، سورن بنزینی، پژو 207 دنده‌ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس از 4 تا 48 درصد و متوسط 23 درصد گران می‌شود.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص برخلاف روز گذشته روند نزولی در پیش گرفت.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در ادامه درمورد مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند نیز توضیح داد: در این روش سفارش‌گذاری از روز گذشته آغاز شده است و کارگزاران از امروز (11 خرداد) شروع به معامله می‌کنند.

یک منبع آگاه در یکی ازخودروسازی‌ها از ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده دو خودروسازی بزرگ خبر داد.

زمان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت نام خودرو خواهد بود. بر اساس اظهارات افراد مطلع زمان قرعه کشی 15 یا 16 خرداد است و پس از آن ظرف 48 ساعت نتایج قرعه کشی از طریق سایت ایران خودرو و سایپا اعلام می‌شود و گفته شده که به افراد پذیرفته شده پیامک ارسال می‌شود.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، ضمن تشریح جزئیات فروش این سهام، اعلام کرد: افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا 30 درصد انتخاب کرده و بفروشند، اما افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی 30 درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

درست است که دیروز سکه با 10 هزار تومان افزایش وارد کانال 7 میلیون و 400 هزار تومانی شد، ولی این فلز گرانبها در برابر رشد 4 دهم درصدی دلار تنها افزایش یک دهم درصدی را به ثبت رساند.

نفت کش ایرانی «کلاول» که آخرین شناور از ناوگان 5 فروندی نفتکش‌های ایرانی است که فرآورده‌ای نفتی از بندر شهید رجایی در جنوب ایران را به مقصد ونزوئلا بارگیری کرده اند، امروز یکشنبه وارد آب‌های انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد شد.