چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شاخص بورس در مسیر صعودی با مقاومت مهم یک میلیون و 65 هزار واحد مواجه خواهد شد. در صورتی که نماگر بازار سهام بتواند از این مقاومت مهم عبور کرده و موقعیت خود را تثبیت کند (در صورت عدم بروز رخداد اثرگذار بنیادی) می‌تواند ارقام بالاتری را تجربه کند.

هرچند آمار‌ها نشان می‌دهد رقم صادرات نفت ایران کاهش بسیار زیادی یافته، ولی با توجه به اثر روند قیمت نفت بر قیمت‌ها در بازار فرآورده‌هایی نظیر بنزین و محصولات پتروشیمی و حتی بازار کالا‌های پایه نظیر سنگ‌آهن، مس و فولاد می‌توان امیدوار بود در نتیجه ثبات بازارجهانی نفت، درآمد‌های صادراتی و ورودی جریان ارز به اقتصاد ایران دست کم در تابستان امسال تقویت شود؛ اتفاقی که در نهایت می‌تواند دغدغه‌های...

مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا ساعت 24 مورخ 29 خرداد نسبت به انتخاب روش آزادسازی سهان عدالت خود اقدام کنند.

این که دولت به حذف پردرآمدها وارد می‌شود یا این که مانند گذشته محتاطانه عمل می‌کند و اقدام جدی در این رابطه صورت نمی‌گیرد، جای سوال دارد.

این روز‌ها عمده‌ترین سوالی که سهامداران عدالت در پی آن هستند، میزان ارزش کل و 30 درصد قابل فروش سهام عدالت است.

از ابتدای هفته شاهد ثبات قیمت دلار در بازار بودیم. نبود تقاضا و ثبات انس جهانی طلا از جمله دلایلی است که باعث ثبات قیمت طلا شد. روز دوشنبه اخیر قیمت انس جهانی طلا نیز به هزار و 737 دلار رسید و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که چنانچه ثبات بازار ارز و انس جهانی طلا ادامه داشته باشد، قیمت طلا تا پایان خرداد ماه گران نخواهد شد

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: شرکت‌های ریلی به دلیل افزایش سنگین هزینه‌ها همچنین کاهش درآمد به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی با مشکلات مالی مواجه شدند و این 20 درصد افزایش هزینه‌های آن‌ها را جبران نمی‌کند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه این موضوع به معنای این نیست که برای هر خودرو دو بار کارت سوخت صادر شود، اظهار کرد: در شرایط مفقود شدن کارت یا دلایل دیگر کارت سوخت المثنی جدید صادر می‌شود و این مساله محدودیتی ندارد.

مراسم قرعه کشی برای تخصیص 15 هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده روز شنبه 17 خرداد ماه با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذیربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می شود.

اقدام بانک مرکزی در آغاز عملیات بازار باز و عرضه اوراق خزانه و دولتی برای تامین کسری بودجه دولت از طریق نقدینگی بازار را تجربه موفقی توصیف کرد. دکتر روحانی همچنین بر تداوم انضباط مالی دولت و تأمین کسری مورد نیاز بودجه کشور از محل نقدینگی بازار به جای استقراض از بانک مرکزی تأکید کرد.

براساس آمار مقدماتی حدود 7 میلیون نفر در طرح فروش فوری 25 هزار دستگاه خودرو شرکت کرده اند. البته این آمار با راستی آزمایی ریزش خواهد کرد و در نهایت با قرعه کشی واجدین شرایط خرید خودرو اعلام خواهند شد.

این محموله که از مبدا فرانسه بارگیری شده بود، پس از انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام تهران شد.

متوسط نرخ تورم بلندمدت (سال‌های 1370 تا 1398) اقتصاد ایران نزدیک به 20 درصد بوده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری پیش‌بنی می‌کند: از نیمه تیرماه رفت و آمدهای گردشگری ایران با کشورهای همسایه، از سر گرفته شود.

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت از ادامه فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب مدیریت مستقیم این سهام خبر داد.

با آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا و واریز آن به حساب 103 هزار نفر از مشمولان توسط سازمان برنامه و بودجه، میزان و مبلغ این مقرری مورد سوال و پیگیری بسیاری از متقاضیان و مشمولان دریافت بیمه بیکاری کرونا است.