شنبه 16 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدت‌هاست ما در میان اخبار سلطان قیر، سلطان سکه و سلطان خودرو می‌شنویم، بورس هم سلطان‌های خودش را دارد که به دلیل اینکه بورس بازاری تخصصی است پشت همین تخصص پنهان شده‌اند و در رسانه‌ها هم ما نامی از آن‌ها نمی‌شنویم و چه فرصتی طلایی‌تر از خرید سهام عدالت از مردمی که به‌دلیل تنگنای معیشتی هر لحظه حاضر به فروش سهامشان هستند.

نگاه فعال بورس تهران طی روزها و هفته‌های اخیر به سامانه کدال خیره شده است. روزهایی که بازار سهام تحت تاثیر جریان سنگین اطلاعات شرکت‌ها و فصل مجامع قرار دارد و هر روز حجم بالایی از خبرهای مربوط به بنگاه‌های اقتصادی به بازار مخابره می‌شود.

در حالی که برخی فعالان باور دارند اختلالات مقطعی در سمت عرضه باعث افزایش قیمت دلار شده‌اند و قیمت در آینده به مسیر عادی خود بازخواهد گشت، گروهی دیگر از فعالان، باور دارند که قیمت این ارز می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد. از نظر آنها، نرخ حواله درهم و ارزش دلار در کشورهای همسایه در سطحی قرار دارد که در صورت ماندگاری، افزایش بیشتر قیمت دلار در بازار داخلی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

آمار شاپرک در اردیبهشت، خبر از کم شدن سایه کرونا بر کسب‌وکارها و ایجاد رونق نسبی می‌دهد. داده‌های بانک مرکزی حاکی از این است که مبلغ کل تراکنش‌ها در بستر شاپرک، در ماه دوم سال به 7/ 397 هزار میلیارد تومان رسید که 2 برابر این رقم (101 درصد رشد) در اولین ماه سال بوده است. این رقم با توجه به تورم ماهانه 2/ 1 درصدی در اردیبهشت‌ماه نشان‌دهنده 8/ 99 درصد رشد واقعی مبلغ تراکنش‌های شاپرک است....

نفتکش کلاول به عنوان پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت ایران شامگاه دوشنبه وارد سواحل شمالی آب های ونزوئلا شد و هم اکنون توسط نیروهای مسلح این کشور مورد حفاظت قرار گرفته است.

گفتنی است، در طرح جدید فروش خودرو، متقاضیان پس از ثبت اطلاعات در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند و خودرو‌های اختصاص یافته توسط خودروسازان به کسانی که در این قرعه کشی منتخب می‌شوند، تعلق خواهد گرفت.

ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای از جزئیات تکمیلی طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو اعلام شد خبر داد.

حسین علایی معاون سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به ادعای خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه سهام عدالت در برخی بانک‌ها با قیمت 450 هزار تومانی (در برابر ارزش حدود 8 میلیون تومانی) گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند.

برای هر خودرو 200 متقاضی وجود دارد و شانس برنده شدن هر فرد در این قرعه‌کشی 0.5 درصد است.

حرکت شاخص بورس امروز روند صعودی داشت و معاملات بازار در حالی به پایان رسید که شاخص کل بیش از 17 هزار واحد صعود کرد.

قیمت طلا روز دوشنبه با شورش مردم در شهر‌های بزرگ آمریکا که به نگرانی‌ها پیرامون روابط تجاری آمریکا و چین افزود و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

در راستای تعیین نرخ جدید محصولات شرکت‌های خودروساز از سوی شورای رقابت، این شورا قیمت جدید 8 محصول ایران خودرو را ابلاغ کرد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول 10 درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از پیش فروش 45 هزار دستگاه از محصولات این خودروساز از هفته آینده خبر داد.

اگر کسی می‌خواهد سهام عدالت خود را نگه دارد، نیازی به کد بورسی نیست؛ اما اگر یک روز بخواهند خرید و فروش سهام عدالت انجام دهند، باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام بروند و کد بورسی خود را فعال کنند.

مشمولین سهام عدالت تا 15 خرداد فرصت دارند نحوه مدیریت سهام خود را مشخص کنند، ولی آمار و ارقام نشان می‌دهد که بسیاری از سهامداران تا کنون به سامانه سهام عدالت مراجعه نکرده‌اند و از این رو روش غیرمستقیم به صورت خودکار برای آن‌ها انتخاب خواهد شد، به روشن نبودن جزییات این روش و ابهاماتی که در رابطه با آن وجود دارد، پرداخته است.