چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، از آغاز تجارت دریایی ایران و امارات متحده عربی خبر داد.

با از سرگیری فعالیت در مرز بازرگان، اولین محموله دارویی فرانسوی وارد کشور شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیاتی از برنامه اصلاح ساختار بودجه را که طی شنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی می‌رود، تشریح کرد و گفت: دارایی دولت 7000هزار میلیارد تومان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سدچپرآباد چهل و دومین سد این وزارتخانه است، گفت: نیمه نخست سال آینده تعداد سدهای افتتاحی دولت به 58 سد افزایش می یابد.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پژوهشی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور؛ چالش‌ها و راهکارهای این حوزه منتشر کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توئیتی نوشت: مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرده و گزارش ها نشان می دهد اطلاعات لو رفته متعلق به 4سال پیش بوده است.

مدیرکل گمرک بازرگان از بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه بعد از بیش از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

قیمت نفت روز پنج شنبه به دلیل نگرانیها نسبت به افزایش عرضه در صورت عدم توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید فعلی، کاهش پیدا کرد.

با گذشت بیش از یک ماه از اتفاق فراموش نشدنی سقوط قیمت نفت به پایین صفر، شبح قیمتهای منفی هنوز از فراز بازارهای انرژی کنار نرفته است.

براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، خط فقر خانوارهای چهار نفره در شهر تهران ظرف 2 سال اخیر، از 2.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان رسید یعنی 80 درصد افزایش یافت.

لازم به ذکر است قرعه کشی نهایی در روز شنبه هفدهم خرداد ماه در سالن همایش‌های ساپکو و با حضور دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور و مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

«نجوا لاشیدایی» متولد 55 از شهرستان رشت، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه جامع مالیاتی تنها دارای سابقه ثبت نام و تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان مدیر عامل شرکت (هرمس فارمد) بوده و هیچ گونه سابقه پرداخت مالیاتی در خصوص وی یافت نشد.

تاکنون این بررسی‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه ادامه داشته و لیست شرکت‌ها در حال بررسی است، اما مبلغ تعیین شده در بانک مرکزی مسدود شده و به عبارتی رقم برای اختصاص پیدا کردن به چنین پروژه‌ای کنار گذاشته شده است که به تدریج و با تکمیل پرونده‌ها و طی فرآیند در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

اما در جدیدترین قسمت از سریال لو رفتن اطلاعات کاربران، شنیده‌ها حاکی از نشت 5.5 میلیون اطلاعات مشترک اپراتور رایتل است. ظاهرا این اطلاعات که با هک شدن دیتابیس رایتل در اختیار قرار گرفته، شامل اسم، کد ملی، شماره تلفن، آدرس و کد پستی مشترکان می‌شود و در اینترنت برای فروش قرار گرفته است.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون 420 هزار تومان قیمت خورد.

علیرغم اینکه در بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری رخ داده است و قیمت خودرو‌های داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید حدود 20 الی 35 درصد کاهش یافته است، اما حقیقتا در بازار تقاضا و مشتری وجود ندارد و خرید وفروش انجام نمی‌شود. به طور مثال پرایدی که این اواخر پیش از اصلاح قیمت‌های کارخانه 90 میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون به حدود 70 میلیون تومان رسیده است یا پژو 206 تیپ 2 از...