شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه معاملات بورس در وضعیت کنونی بیشتر تحت تاثیر آزادسازی سهام عدالت است، گفت: اگر در وضعیت کنونی برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت بازار صورت نگیرد موج اصلاحی تبدیل به ریزش‌های سنگینی خواهد شد که باعث ترس و خروج همه سهامداران از بازار می‌شود.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تجدید تنش‌های چین و آمریکا بر سر هنگ کنگ که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، بالا رفت، اما رفع تدریجی محدودیت‌های قرنطینه رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

تنها افرادی که تا قبل از 31 اردیبهشت روش آزادسازی سهام عدالت خود را انتخاب کرده و یا شماره شبای بانکی خود را ثبت یا تغییر داده اند از 6 خرداد می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست فروش بدهند.

افزایش شدید قیمت‌ها و ثبت رکورد‌های جدید در بازار سکه توجهات را به سوی گواهی سپرده سکه جلب کرده تا در پی یافتن متهم افزایش قیمت‌ها، انگشت اتهام به سوی بانک‌ها دراز شود.

بازار ارز هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد؛ روز شنبه دلار 30 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 17 هزار و 660 تومان رسید. این دومین افت پیاپی دلار در خردادماه بود و موجب شد که عده‌ای از فعالان چنین نظری را مطرح کنند که دوران افزایشی بازار به سر رسیده و وقت اصلاح قیمت‌هاست.

روز پنج‌شنبه 31 اردیبهشت ماه در حالی آخرین فرصت پذیره‌نویسی برای صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) به پایان رسید که به رغم تخفیف 39‌درصدی اعمال‌شده در پذیره‌نویسی این صندوق نسبت به قیمت روز دارایی‌هایش در انتهای اردیبهشت ماه، تبلیغات فراوان و حتی پرداخت تسهیلات صندوق بازنشستگی برای خرید این دارایی، دولت تنها موفق به فروش حدود 6 هزار میلیارد تومان از این دارایی شد.

تنش در روابط پکن و واشنگتن به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. پس از اتهام‌زنی‌های متقابل در بحبوحه بحران کرونا، اکنون هنگ‌کنگ زمین بازی را تغییر داده و درجه تقابل را به بالاترین سطح رسانده است. کانون بحران به تصمیمات نشست سالانه حزب کمونیست بازمی‌گردد. روز جمعه 2 خرداد کمونیست‌های چینی به‌طور رسمی قانون امنیت ملی جدیدی را به تصویب رساندند که بر اساس آن، چین می‌تواند هر‌گونه فعالیت جدایی‌طلبانه...

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با وجود ایام تعطیلات اما معاملات همچنان صورت گرفته و طی دو روز اخیر قیمت سکه طرح جدید 50 هزار تومان و طرح قدیم 100 هزار تومان کاهش یافته است. قیمت طلا نیز حدود هشت هزار تومان ارزان شده است.

براساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه امسال با افزایشی 9.4 درصدی نسبت به ماه قبل، به 17 میلیون و 66 هزار تومان رسیده است.

قائم مقام آبفای خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام این خط و آزمایش خطوط سپس ورود به مدار این کانال، حداکثر ظرف دو الی سه هفته آینده این خط وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.22 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 99.942 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.027 دلار اعلام شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه روز سه‌شنبه بیانیه رسمی «چارچوب هدف گذاری تورم» از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد، از نهایی شدن ادغام دو بانک «مهر اقتصاد» و «حکمت ایرانیان» در بانک سپه تا 10 روز آینده خبر داد.

وزیر نفت گفت: خط لوله صادرات گاز به ترکیه چند روزه ترمیم می‌شود اما ترک‌ها اقدامی نمی‌کنند. حتی ما اعلام آمادگی کردیم که حاضر هستیم این خط لوله را برای آنها ترمیم کنیم ولی ترک‌ها از این پیشنهاد استقبال نکردند.

قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد 0.8 درصدی بود و به 1739 دلار و 51 سنت رسید اما در ساعات پایانی شاهد افت بود.

قیمت‌های نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش تنشها میان آمریکا و چین بر سر طرح پکن برای وضع قوانین امنیتی برای هنگ کنگ و احتمال تحریم چین از سوی واشنگتن کاهش پیدا کرد.

ورود نفتکش‌های سوخت ایران به ونزوئلا در شرایطی است که پیشتر آمریکا در رویکردی خصمانه مدعی جلوگیری از ورود نفتکش‌های ایرانی شده بود.