دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رئیس‌جمهور گفت: اگر افرادی محدودی خواستند نظم دانشگاه را برهم بزنند خود دانشگاه باید مقابله کند. در چند روز گذشته هم برای من از تخلف افرادی که خطایی کردند و با آن‌ها در کمیته انضباطی برخورد شده گزارشاتی آمده است.

رئیس جمهور به اخراج اساتید از دانشگاه واکنش نشان داد و ارتباط آن با اعتراضات سال گذشته را تایید کرد.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شامگاه دوشنبه (6 شهریور 1402) با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل محله قیام و با شرکت در میز ارتباط مردمی به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید افتخار کنیم که در مجموعه صنعت نفت ایرانی جایی برای مستشاران خارجی نیست گفت: در سفر به آفریقای جنوبی خواستار بروزرسانی پنج پالایشگاه در استفاده از توانایی متخصصان شدند و وزیر نفت هم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور آفریقای جنوبی قول همکاری دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با این اینکه منابع ارزی در کره، عراق، ژاپن و ترکیه آزاد شده است، گفت: این منابع بانک مرکزی است و به دولت ارتباطی ندارد اما امروز این منابع قابل استفاده است و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران توضیح داد: برنامه ریزی لازم برای سفر وزیر کشور، انجام شد و آمادگی لازم هم داشتیم، اما شرایط جوی متغییر بود و در نهایت تصمیم نهایی را خلبان انجام داد.

رئیسی گفت: ما باید در مسیر یک نظام عادلانه در پرداخت‌ها حرکت کنیم تا افراد متناسب با میزان کارشان حقوق و مزایا بگیرند. برای تحقق این نظام عادلانه هم مجلس و دولت و همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند و همفکری و تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: ما در دولت مردمی با حضور مدیران و مجلس انقلابی در حال بازسازی دوباره فرهنگ و هنر هستیم و به یاری خداوند این مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

نشست سه روزه اعضای بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است در ژوهانسبورگ با گرفتن عکس یادگاری به همراه اعضای جدید این گروه که شامل کشور‌های آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند، پایان یافت.

اولین مرحله طرح کالابرگ الکترونیک نیمه اول خرداد ماه امسال اجرا و قرار شد میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول (در این مرحله صرفا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور)، مشروط به خرید 70 درصد مبلغ یارانه از میان 9 تا 11 قلم، 20 درصد افزایش یابد.

وزیر دفاع تاکید کرد: پهپاد نقش مهمی در رزم دارد. در جنگ‌های اخیر این نقش بسیار موثری را می‌بینید. کشورهای بسیاری دنبال این هستند که از این قدرت برخوردار باشند. ما این قدرت را داریم و آمریکا هم به این توان ایران اذعان دارد.

براساس اطلاعاتی که «دنیای اقتصاد» به دست آورده است دلیل عدم انجام دیدارهای رئیسی با این علما عدم حضور آنها در قم بوده است. مطابق یک سنت دیرین بسیاری از مراجع فصل گرما (تیر و مرداد) به شهرهای دیگر یا مناطق اطراف قم سفر می‌کنند و اوایل شهریور ماه به قم بازمی‌گردند.

رئیس جمهور و اعضای دولت صبح امروز سه شنبه (31 مرداد 1402) و در آستانه هفته دولت، با حضور در حرم مطهر حضرت امام (س) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

در ابتدا این خبرگزاری با عددسازی عجیب، نسبت به اعلام اعداد متفاوت برای کالاها در تیرماه 1400 اقدام کرده اما بعدتر برای جبران این خطا مبدا زمانی بررسی قیمت‌ها در دولت رییسی را 1401 تا 1402 در نظر گرفته است در حالی که روشن نیست چرا سال ابتدایی استقرار دولت سیزدهم از نظر مقامات این خبرگزاری واجد ارزش پرداختن نبوده است.

مراسم گرامیداشت 31 مرداد روز "صنعت دفاعی" و رونمایی از پهپاد «مهاجر 10» با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

رئیسی بخشی از مشکلات امروز کشور را نتیجه برخی ولنگاری‌ها و محصول دوره‌های مختلف دانست و گفت: اگرچه که اولویت دولت اقتصادی است اما از فرهنگ هم غافل نمی‌شویم و برخی از امور که به آن ها کم‌توجهی و بی‌توجهی شده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.