پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

- رئیس جمهور در واکنش به گزارش وزیر جهاد کشاورزی پیرامون عدم صحت آلودگی ذرت‌های همدان بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکو‌ها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند.

به باور کارشناسان اقتصادی تسویه کسری 480 هزار میلیاردی آن هم با یک روش منطقی و قانونی میسر نیست و احتمالا در این زمینه به رئیس‌جمهور اطلاعات غلط و یا بهتر بگوییم، ناقص داده‌اند.

مخبر خاطر نشان کرد: شورای عالی سینما باید به محل تدوین جریان عملیاتی تبیین و ترویج تمدن اسلامی، آرمان های جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی اسلامی تبدیل شود و سینما مهمترین ابزار و مولفه جدی برای حفاظت و اشاعه فرهنگ است.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به سفر حجت‌الاسلام رئیسی به استان خراسان جنوبی که حوزه انتخابیه وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به شمار می‌رود گفت: اگر ایشان در انتخابات پیش‌رو از همین حوزه انتخابیه مجددا کاندیدا شوند، یک دوگانگی در نگاه دولت به این مساله را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری گفت: ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی پروژه تازه ورزشی نیستیم، اما لازم است یک مجموعه ورزشی در همین تهران وجود داشته باشد که در شأن جایگاه ورزش ایران باشد و میزبان مهمانان خارجی ما شود.

رئیسی یادآور شد: نقش تعاونی‌ها در این مسیر نقش تعیین‌کننده‌ای است. همچنین در امر سهام عدالت تعاونی‌ها می‌توانند کمک‌های تاثیرگذاری داشته باشند. تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، نیروگاه‌های خورشیدی و ورزش، می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

مخبر دستور داد که هر کالای بلاتکلیف در بنادر در بیش از 2 ماه متروکه اعلام و در مورد باقی ماندن پاره‌ای از کالاها در اموال تملیکی نیز از مسئولان مربوطه خواستار توضیح دقیق شد.

وزیر اقتصاد گفت: دولت برای تحقق درآمدهای تبصره 14 بودجه 1402 بر اساس مصوبه مجلس و در عین حال پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد، تصمیم گرفت که بر فرمول در تعیین نرخ خوراک البته تا تعیین سقف بازگردد.

رئیسی گفت: در حدود 2 سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشور‌های اروپایی 19 و در کشور‌های منطقه بین 28 تا 29 درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.

کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در توییتر انتشار سخنانی منتسب به محمد مخبر را تکذیب کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، از اجرای چهار تسهیلات ویژه زوجین دهه شصتی روستایی خبر داد و گفت: ما چهار امتیاز و حمایت شامل تسهیلات اشتغال، تسهیلات ویژه ازدواج به جز تسهیلات عام ازدواج، کالابرگ جهیزیه و بیمه اجتماعی را برای زوجین دهه شصتی در روستا‌ها داریم.

«روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو که به ایران سفر کرده است، پیش از ظهر دوشنبه (13 شهریور 1402) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

علی استادهاشمی رئیس کل جدید بیمه مرکزی ایران دارای مدرک دکتری مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی وعضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور است.

رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر جلوگیری از رسوب کالا در انبارها و بنادر، وزارتخانه‌های اقتصاد، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی را مکلف کرد با رصد دقیق موجودی و ورودی و خروجی کالا به انبارها و بنادر، اجازه توقف بی‌مورد کالا در مسیر تأمین تا توزیع و احیانا فاسد شدن کالاها را نداده و متخلفین را معرفی کنند.

عیسی کلانتری می‌گوید: در دریاچه دیگر آبی به آن صورت وجود ندارد، تا جایی که من اطلاع دارم، غلظت نمک در آن قسمتی هم که آب هست، به بالای 50 درصد رسیده است. کلا کمتر از 700 تا 750 میلیون مترمکعب آب باقیمانده که آن هم آبی محسوب نمی‌شود و آب و نمک کامل است. تا آخر شهریور هم همین میزان تبخیر می‌شود و آبی نمی‌ماند، درواقع چیزی که می‌ماند اسمش می‌شود دریاچه سابق ارومیه.