پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رشد گردشگری ایران 3 برابر متوسط رشد جهانی بعد از کرونا بود. اما این آمار نسبت به ظرفیت‌های گردشگری کشورمان کم است ما با لغو روادید در صدد افزایش واقعی گردشگران هستیم.

طی حکمی جعفر سالاری نسب به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد

ابراهیم رئیسی در گفتگو با سی ان ان گفت: بسیاری از زنان ایرانی از پیش از جمهوری اسلامی هم باحجاب بوده و زندگی عفیفانه را انتخاب کرده بودند.

بدون شک افزایش جمعیت مهاجران در ایران، با توجه به وضعیت حساس کشور، به تدبیر سیاسی اجتماعی نیاز دارد. یکی از این تدابیر، تدوین قوانین مترقی است. منظور از قوانین مترقی، قوانینی است که با وضعیت فعلی جامعه همخوانی داشته باشد. معتقدم که حاکمیت باید به این موضوع ورود پیدا کند. چگونگی ورود این مهاجران به کشور باید به شکل کامل رصد شده و با قوانین جدی تری کنترل شود. در مرحله بعدی، وضعیت سکونت...

در نشست آیت‌الله حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با رئیس‌جمهور بر لزوم حل مشکل ته‌لنجی مردم ساحل‌نشین استان بوشهر تأکید شد.

آذری جهرمی در توییتی از دولتمردان سوال کرد: دلار‌های ادعایی از فروش نفت کجا هزینه می‌شود؟

همزمان با بالا گرفتن مجادله دولت و مجلس بر سر چگونگی تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه، بازوی پژوهشی قوه مقننه خیلی زود از هفتمین برنامه توسعه‌ای ایران نیز «قطع امید» کرده و می‌گوید: «با توجه به اینکه فقط 9 درصد از احکام قانون برنامه ششم به صورت کامل محقق شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که میزان تحقق برنامه هفتم نیز مشابه برنامه‌های گذشته باشد.»

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل هیات‌های کارشناسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا در راستای کاهش قیمت ساخت نهضت ملی مسکن خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با پایان مأموریت «نعمت‌الله ترکی» در مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، در حکمی «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این صندوق منصوب کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن قابل قبول نیست، گفت: برخی بانک‌ها به جای پرداخت تسهیلات مسکن به مسکن‌سازی روی آورده و فعالیت اقتصادی خود را جزو آمار تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن ارائه کرده‌اند.

به دستور رئیس جمهور مقرر شد هیئت ویژه‌ای متشکل از وزرای راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی عملکرد بانک‌ها را از حیث پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بررسی و ضمن بررسی عملکرد مدیران، از آن دسته از مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، تقدیر شده و آن‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، مورد بازخواست قرار گیرند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره این‌که گفته شده است مبادله بدهی کره جنوبی به ایران در فضای رسمی و در چارچوب سوئیفت منتقل شده است، گفت: این بحث تخصصی بانک مرکزی است، اما تا جایی که بنده خبر دارم، چون تفاهم شد با آمریکا برای این‌که این پول به ما منتقل شود، سوئیفت در این زمینه استثناء قائل شد؛ پول از طریق سوئیفت به سوئیس منتقل شد و از این کشور به قطر منتقل شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمه الله علیه را تسلیت گفتند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که امروز یکم مهرماه با همراهی وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعی از معلمان و دانش‌آموزان در آموزشگاه شهید امیرکمندی شهرستان بهارستان در جنوب غرب استان تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید حاضر شده بود، در کلاس درس دانش‌آموزان حضور یافت و با آن‌ها گفتگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در نخستین روز مهر ماه، با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن افتتاح 3 مدرسه در شهرستان بهارستان، دستور افتتاح همزمان 10 هزار کلاس درس جدید را در سراسر کشور صادر کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور استقبال از نوشت‌افزار ایرانی را نشانه ذائقه‌سازی مناسب براساس فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین قیمت‌گذاری و کیفیت مناسب دانست و از عزم جدی دولت برای حمایت و تداوم این وضعیت خبر داد.