پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

بر اساس این گزارش، 23 سپتامبر در عربستان سعودی به مناسبت تأسیس پادشاهی عربستان سعودی توسط پادشاه عبدالعزیز در سال 1932 میلادی به نام روز ملی عربستان سعودی نامگذاری شده است.

فرماندار شهرستان بهارستان از سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان خبر داد و گفت: 3 مدرسه با حضور آیت‌الله رئیسی در بهارستان افتتاح می‌شود.

اعتمادآنلاین اولین تصویر از خودروی حادثه‌دیده استاندار رئیسی در اصفهان را منتشر کرده است.

رئیس جمهوری گفت: نیرو‌های مسلح ما از هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و تغییر مرز‌ها جلوگیری کردند و در این کار موفق بودند، امروز هم حفظ حقوق ارامنه و وضعیت مرز‌ها کاملاً مورد تأکید ماست و هم در عراق خلع سلاح گروه‌های مسلح را حرکت مثبتی می‌دانیم و تاکید داریم هیچ گروه و افراد مسلح غیرقانونی در اطراف مرز ایران و در اقلیم کردستان وجود نداشته باشند.

وحیدی با اشاره به تعیین تکلیف خانه‌های حریم رودخانه در شهرستان آستارا افزود: اقدام در این خصوص در دستور کار فوری قرار بگیرد.

روزنامه همشهری نوشت: این ریا نیست؛ این فرهنگسازی است. این ایجاد تصویر درست از مدیری است که مردم‌سالاری را با طعم عمیق ایمان و توحید می‌فهمد.

رئیس‌جمهور ضمن اعلام آمادگی دولت برای فراهم نمودن زمینه بازگشت فارغ‌التحصیلان خارج از ایران و بهرمندی کشور از توانمندی آن‌ها تصریح کرد: همچنان که ایرانیان داخل کشور از حقوقی برخوردارند، شما ایرانیان خارج از کشور نیز از همین حقوق برخوردارید و البته در مقابل این حق تکلیفی هم وجود دارد که مسئولیت‌پذیری در قبال کشور از جمله آن است.

رئیس جمهور احترام به ادیان الهی و کتب آسمانی را از ضرورت‌ها دانست و با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم بی‌احترامی به همه ادیان بلکه توهین به جامعه بشریت است، اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا برخی حکومت‌های غربی توهین به قرآن را به آزادی بیان تقلیل داده و از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند؟

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت انتشار تصویری از اقامه نماز رئیس‌جمهوری در سفر به نیویورک را بدون هماهنگی اعلام کرد.

رئیسی در ادامه با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری و تحریم ایران بنا به اذعان مقامات آمریکایی، تصریح کرد: پیشنهاد من به شما مدیران رسانه‌های آمریکایی آن است که از مقامات خود بخواهید در اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران تجدید نظر کنند، چرا که ملت ایران اراده کرده بر مشکلات خود فائق آید و تسلیم تحریم‌ها نمی‌شود.

رئیس جمهور ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایالات متحده سفر کرده بود؛ بعد از ظهر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه کندی نیویورک شد.

قرار گرفتن مدیریت روابط خارجی در ید واحد، اجازه می‌دهد که دولت توانایی داشته‌باشد تا در نهاد‌های بین‌المللی، چندجانبه و همچنین در میز مذاکره با کشور‌های خارجی، پاسخگوی عملکرد کشور باشد. در طول تاریخ چهاردهه‌ای روابط خارجی کشور، بار‌ها مواردی مشاهده شده‌است که وزارت امورخارجه به دلیل ناآگاهی از اقدام‌های نهاد‌های دیگر در کشور‌های دیگر، توانایی پاسخگویی به‌موقع و قاطع در مورد اتهام‌هایی...

عکسی از حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در نمازجمعه مشهد مقدس در کانال تلگرامی نورنیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی منتشر شد.

پورابراهیمی گفت: بخش عمده‌ای از منابع ارزی آزاد شده را دولت قبل بابت هزینه‌های خودش در آن زمان خرج کرد. اکنون با این منابع تسویه دولت به بانک مرکزی رخ می‌دهد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برنامه‌ریزی لازم به منظور تامین و تخصیص کادر درمانی زن، جهت حضور در مراکز درمانی در سراسر کشور تاکید کرد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت خبر قطع یارانه نقدی 400 هزار نفر را کذب اعلام کرد.