چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشور‌های این منطقه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: از سال گذشته به بانک‌ها گفته‌ام بعد یک سال، قبل از اینکه سراغ مشتری بروم سراغ شما می‌آیم. اکثر بانک‌ها ناترازی و اضافه برداشت دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور، انحلال جهاد سازندگی را یکی از اقدامات نادرست در کشور دانست و گفت: متأسفانه هنوز آسیب‌های ناشی از این تصمیم را تجربه می‌کنیم، چرا که جهاد سازندگی توانسته بود روستا‌ها را به کانون پیشرفت و تولید کشور تبدیل کند.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در واکنش به انتقادات از اظهاراتش درباره «زندگی آسان» گفته «اگر مردم بهارستان یا رباط کریم 2 میلیون نفر هستند، همه شان از اول سکنهِ بهارستان و رباط کریم بودند؟ حتماً نه. بیشترشان تهرانی‌هایی هستند که به دلیل گرانی اجاره‌ها محل زندگی‌شان را جابجا کرده‌اند.» او گفته من هم اول در حاشیه زندگی می‌کردم، بعدا پولدار شدم، خانه خریدم.

رئیس جمهوری، گفت: همانطور که در زمان فعالیت در قوه قضائیه نیز همواره تاکید داشتم که نباید اجازه دهیم داد و درخواست مردم برای قضات عادی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: حقوق نجومی وجود ندارد؛ امسال پرداخت‌ها به همه کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی دارای سقف است.

رئیسی مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان‌ها خواند و با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت مردمی رفع همین موانع از پیش روی مدیران است، کارگروهی را مأمور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.

جمعی از اساتید علوم انسانی در نشستی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با وزیر کشور دیدار کردند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دشمن می‌خواست بین مردم اختلاف افکنی کند، ولی بین گروهک‌های معاند اختلاف افتاد. می‌خواستند امنیت کشور ما را برهم بزنند، ولی خودشان در آلبانی آواره شدند. می‌خواستند صنعت هسته‌ای ایران را نابود کنند، ولی امروز بیش از یک میلیون بیمار ایرانی از رادیوداروی ایرانی استفاده می‌کند و به مرحله صادرات آن رسیده‌ایم.

محمد دهقان با تاکید بر اینکه حضور در عرصه‌های اجتماعی نباید منتج به تضعیف جایگاه خانواده شود، ادامه داد: محور کانونی خانواده، زن است و اگر این محور از بین برود خانه و خانواده از بین می‌رود.

منابع آگاه در وزارت نفت، استعفای وزیر نفت را تکذیب کردند.

رئیس جمهور رئیسی پنجشنبه گذشته در دیدار اعضاء هیأت امنای کمیته امداد، خواستار تهیه و تدوین سند کاهش فقر شد.

همسر رئیس جمهوری، گفت: من بانوی اول نیستم؛ همسر رهبری بانوی اول هستند.

محمد خوش چهره، گفت: به رئیس جمهور گفتم، اینکه گفته می‌شود چهار میلیون واحد مسکن ساخته شود؛ یک اقدام بلندمدت است، اما اقدامات کوتاه‌مدت شما کجاست؟

احمد وحیدی: فاقدین شناسنامه برای اینکه هویت آن‌ها مشخص شود، با آزمایش ژنتیک و دی. ان.‌ای هویت سنجی خواهند شد.

چند روزی از آزادسازی اموال ایران در کره‌جنوبی می گذرد که معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ترک‌فعل‌های صورت گرفته در دولت سابق در قبال پول‌های بلوکه شده گفت: اگر دستگاهی کوتاهی کرده حتما به لحاظ حقوقی این موضوع را پی‌گیری می‌کنیم.