چهارشنبه 28 شهریور 1403

فرصت رئالی‌ها برای تسویه‌حساب با رقیب / جنجال علیه بارسا: پنالتی بود یا نبود! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فرصت رئالی‌ها برای تسویه‌حساب با رقیب / جنجال علیه بارسا: پنالتی بود یا نبود! (عکس)

اعلام پنالتی به سود خیرونا در دیدار مقابل بارسا و سپس لغو تصمیم داور توسط وی‌ای‌آر جنجالی شده است.

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که دربی کاتالونیا بین بارسا و خیرونا در نیمه اول با دبل لامین یامال با نتیجه 2-0 به سود بارسلونا در جریان بود صحنه‌ای جنجالی در محوطه جریمه این تیم اتفاق افتاد.

به نظر می‌رسید توپ بلند ارسالی ابتدا تماسی با دست اینگیو مارتینز که برای سر زدن به هوا بلند شده بود داشت و سپس پشت سر او به بازوی الکس بالده برخورد کرد. داور مسابقه الخاندرو مونیز اعلام پنالتی کرد ولی بعد از بررسی توسط وی‌ای‌آر او تصمیم خود را برگرداند و حکم به ادامه بازی داد.

با توجه به اینکه پنالتی‌های بازی دیشب رئال مادرید مقابل سوسیداد در اسپانیا خبرساز شده و رئال را هدف انتقاد کرده است به نظر می‌رسد رئالی‌ها از این فرصت برای تسویه حساب با بارسا استفاده کنند.

با این حال کارشناس داوری روزنامه مارکا در اولین واکنش به این صحنه جنجالی می‌گویت تصمیم وی‌ای‌آر درست بوده و پنالتی باید لغو می‌شد. پرز بورول در کارشناسی این صحنه اعلام کرد:"توپ اول به دست باز اینگیو مارتینز برخورد ندارد. توپ اول به سینه اینگیو مارتینز برخورد می‌کند و بعد به دست اینگیو که باز شده می‌خورد. داور بعد از بررسی با وی‌ای‌آر به این نتیجه رسید که این ریباند توپ بوده که به دست اینیگو خورده و پنالتی را لغو کرد".

یاتورالده گونزالس، کارشناس داوری آ اس هم می‌گوید تصمیم داور درست بوده و این صحنه نباید پنالتی اعلام می‌شد. او در کارشناسی خود گفت: "توپ بعد از ریباند ناشی از برخورد به هم‌تیمی اینیگو مارتینز به دست او برخورد می‌کند و طبق قوانین این پنالتی نیست. در قوانین به صراحت گفته می‌شود اگر توپ در نتیجه برخورد به بازیکن هم‌تیمی تغییر مسیر داده و به دست یک بازیکن برخورد بکند نمی‌توان پنالتی اعلام کرد".

این در حالی است که هواداران خیرونا در ورزشگاه خانگی‌شان از این تصمیم مونیز روئیز خشمگین بودند و بعد از لغو پنالتی علیه او شعار دادند: "چقدر تو بدی مونیز، چقدر تو بدی".

فرصت رئالی‌ها برای تسویه‌حساب با رقیب / جنجال علیه بارسا: پنالتی بود یا نبود! (عکس) 2
فرصت رئالی‌ها برای تسویه‌حساب با رقیب / جنجال علیه بارسا: پنالتی بود یا نبود! (عکس) 3
فرصت رئالی‌ها برای تسویه‌حساب با رقیب / جنجال علیه بارسا: پنالتی بود یا نبود! (عکس) 4