شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرصت های همکاری مشترک با اردبیل مهیاست

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فرصت های همکاری مشترک با اردبیل مهیاست

اردبیل - سفیر استرالیا در ایران گفت: فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی و تجاری استرالیا با اردبیل مهیاست و تنوع سرمایه گذاری اقتصادی در اردبیل بی نظیر است.

اردبیل - سفیر استرالیا در ایران گفت: فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی و تجاری استرالیا با اردبیل مهیاست و تنوع سرمایه گذاری اقتصادی در اردبیل بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، «لیندال ساکس» بعد از ظهر دوشنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: زیبایی‌های استان اردبیل شگفت انگیز و بسیار روح نواز است و ما برای ایجاد این فرصت‌های همکاری خوشحالیم.

وی با اشاره به اینکه ابعاد همکاری اقتصادی ما با این استان در سفر دو روزه به اردبیل روشن شد، خاطرنشان کرد: فرصت‌های اقتصادی و تجاری و تنوع سرمایه گذاری در اردبیل این استان را به منطقه بکر برای حضور سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

سفیر استرالیا در ایران گفت: از کشاورزی گرفته تا صنایع تبدیلی و تولید مواد غذایی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بکری را در اردبیل دیدم که امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی اردبیل و سرمایه گذاران استرالیا استفاده از بخش‌های صنعتی و معدنی، سرمایه گذاری غذایی و... مغفول نماند.

ساکس افزود: ظرفیت‌ها و اکوتوریسم اردبیل می‌تواند برای گردشگری خارجی بی نظیر باشد و این تبادلات تجاری برای غنای اقتصادی هر دو کشور ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رونق استارت آپ ها با حضور جوانان را مهم دانست و گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل برای ما مسأله‌ای مهم بود و اردبیل با این وسعت عظیم علمی و شرکت‌های دانش بنیان قطعاً در آینده به قطب بزرگ شرکت‌های استارت آپی تبدیل می‌شود.

سفیر استرالیا در اردبیل مهمترین زمینه همکاری مشترک با ایران را کار بر روی مسائل مشترک انسانی به ویژه بحث اقلیمی، آب و هوایی و بحث محیط زیست دانست و بیان کرد: در صورت غفلت از محیط زیست آسیب‌های آن دامنگیر همه انسان‌های زمین خواهد شد.

ساکس اضافه کرد: استرالیا نیز شبیه ایران کشور خشک و دارای منابع آبی قلیلی است که سال‌ها است با با بیابان زایی مواجه شده که امیدواریم با حساسیت موضوع محیط زیست و منابع طبیعی تمام انسان‌های جهان برای نجات زمین از بی آبی و خشکسالی همت کنند.

فرصت های همکاری مشترک با اردبیل مهیاست 2