یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرمانداران در خصوص جلوگیری از ازدحام دانش آموزان نظارت جدی اعمال کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانداران در خصوص جلوگیری از ازدحام دانش آموزان نظارت جدی اعمال کنند

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مسائل اجتماعی، امنیتی و بحث کرونا زمان نمی‌شناسد که در این ارتباط فرمانداران شهرستان ها باید در خصوص رعایت موارد و جلوگیری از ازدحام هنگام ورود و خروج دانش‌آموزان از مدارس طرحی را ارائه و به همه مدارس ابلاغ کنند.

خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در ارتباط با وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت پسماند مدارس، افزود: مدیریت پسماند در مدارس شهرهای سلطانیه 48 درصد، ماهنشان 25 درصد و زنجان 62 درصد اعلام شده که این مهم نیازمند مداخله جدی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش است و در حوزه غربالگری بیماری کرونا نیز شهرستان‌های سلطانیه، ماهنشان و زنجان پایین‌ترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

وی اظهار کرد: برای سلامت عمومی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید اقدامات مداخله ای در حوزه آگاهی بخشی در خصوص ضدعفونی کردن مدارس را داشته باشند و با اداره‌کل آموزش و پرورش نیز همکاری کنند.

این مسؤول ادامه داد: براساس مصوبه جدید وزارت آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست اما اگر در استان بتوانیم میزان آسیب‌پذیری را کمتر کنیم، این طرح به صورت محلی و منطقه‌ای توسط فرمانداران انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در استان باید میزان آسیب پذیری دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های جامعه را کاهش دهیم.

مرادی در رابطه با نحوه استفاده از سالن‌های ورزشی استان زنجان نیز اضافه کرد: طبق مصوبه جلسات گذشته ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا سالن‌های ورزشی که در ورزش‌های فردی فعالیت می‌کنند در شرایط سفید کرونایی اجازه فعالیت داشته و در شرایط قرمز همچنان محدودیت‌های کرونا اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: اداره‌کل آموزش و پروش استان و مراکز آموزش عالی استان پروتکل‌های بهداشتی را تدوین کنند و اگر قرار بر حضور دانش‌آموز یا دانشجو در مکان باشد باید نظارت مستمر و مکانیزم نظارت را طراحی کرده و برنامه‌های جایگزین بر عدم استقرار در خوابگاهها تا روز 23 شهریور به دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ارسال کنند.

این مسؤول با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان و قول‌هایی مبنی بر پوشش اینترنت استان ادامه داد: بر این اساس اداره‌کل آموزش و پروش استان روز 22 شهریور از وضعیت عدالت در دسترسی اینترنت در استان باید گزارشی در خصوص وضعیت دسترسی به این فناوری مهم برای گروههای هدف به تفکیک شهرستان‌ها ارائه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: معاونت اقتصادی استانداری زنجان نیز باید رصدی در خصوص دسترسی شهروندان زنجانی به اقلام بهداشتی و قیمت آن در استان انجام داده و پس از بررسی ها موانع برطرف شود.

مرادی خاطر نشان کرد: بند 4 مصوبه روز 14 شهریور مبنی تهیه و ارائه لیستی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شهرستان‌ها توسط فرمانداران اعلام شد که نتیجه آن را باید از ابتدای بازگشایی مدارس تا امروز تا حداکثر سه روز آینده به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

*س_برچسب‌ها_س*