شنبه 21 مهر 1403

فرماندار ابرکوه: فتح خرمشهر اقتدار را برای ایران به ارمغان آورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار ابرکوه: فتح خرمشهر اقتدار را برای ایران به ارمغان آورد

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با بیان اینکه فتح خرمشهر با استعانت الهی و رهبری امام خمینی (ره) در سوم خرداد سال 1361 تحقق پیدا کرد، گفت: حماسه فتح خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس اقتدار با شکوه ایران را در جهان به ارمغان آورد.

محمد کاظمی نسب روز شنبه در آیین بزرگداشت سالروز سوم خرداد افزود: فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام از جمله حماسه های جاویدان و برگ زرینی در تاریخ مقاومت جمهوری اسلامی، حماسه اقتدار و استقامت مردم ایران است.

وی با بیان اینکه رزمندگان فاتح در عملیات بیت المقدس، دشمن بعثی عراق تا دندان مسلح را خوار کردند، اظهارکرد: سوم خرداد، روزی با عظمت و تاریخی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران بود که جهانیان را مات و مبهوت کرد.

رییس شورای ایثارگران شهرستان ابرکوه با تاکید بر اینکه امنیت و سرافرازی مرهون مجاهدت و ایثار رزمندگان در دفاع مقدس است، ادامه داد: پاسداری از خون پاک شهدا، مجاهدت ایثارگران و آزادگان نظام و انقلاب با حرکت در مسیر رهبری تثبیت می شود.

وی یادآور شد: سالروز فتح خرمشهر یکی از بهترین فرصت هاست که می توان با برگزاری یادواره های شهدا و گرامیداشت حماسه سوم خرداد برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، از خود گذشتگی با انتقال آن به نسل جوان، این حماسه ماندگار را به نسل امروز منتقل کرد.

شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس 275 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 9 تن در فتح خرمشهر شهید شدند.

بیش از پنج هزار نفر از مردم ابرکوه در دفاع مقدس در حراست از اسلام و انقلاب حضور داشتند که 100 نفر در فتح خرمشهر شرکت کردند که جمعی شهید و به افتخار جانبازی نائل آمدند.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که خرمشهر بعد از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن درآمد، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*