دوشنبه 23 مهر 1403

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا: ارتش اهل تحقیق و پژوهش و تعامل با مردم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا: ارتش اهل تحقیق و پژوهش و تعامل با مردم است

مشهد - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز ارتش، کارآمد، متدین، اهل تحقیق و پژوهش و تعامل با مردم است و هر جا نیاز باشد برای کمک به مردم حضور پیدا می‌کند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز پنجشنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید تیپ 277 متحرک هجومی نزاجا در قوچان افزود: ارتش امروز به شعار "ما می‌توانیم" تحقق بخشیده و در تمام عرصه‌های دفاعی و امنیتی با تلاش فراوان از وابستگی نجات یافته است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با تدبیر امام خمینی (ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن را از خاک میهن بیرون رانده و افتخار آفریدند ادامه داد: امروز نیروهای ارتش ادامه دهنده راه رزمندگان جبهه‌ها بوده و پا جای پای آن‌ها می‌گذارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: ارتش همچنان فدای ملت و سرباز ولایت است و همچنین به عنوان یاوران مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکرده به‌گونه‌ای که هفت بیمارستان منطقه‌ای شمال شرق نزاجا از گرگان تا بیرجند در کنار مسوولین بهداشتی قرار داشتند.

وی افزود: امروز دشمنان به ویژه استکبار جهانی جرات ورود به مباحث نظامی علیه ایران را ندارند زیرا تمام یگان‌های مسلح در مقابل آنان می‌ایستند.

سرتیپ آذریان ادامه داد: امروز ارتش امنیت را در 700 کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان ایجاد کرده و با تمام توان و تقویت آمادگی دفاعی خود امنیت را در منطقه به وجود آورده است.

وی گفت: امروز ملت پشتیبان ارتش و نیروهای مسلح است و ارتشیان نیز گوش به‌فرمان رهبری هستند و اجازه نمی‌دهند تعرض کوچکی به مرزهای کشور صورت گیرد زیرا ادامه دهنده راه شهدا و حافظان امنیت کشورند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به افتخارآفرینی‌های تیپ 2 لشکر خراسان و گردان 153 این تیپ افزود: در روزهای ابتدایی جنگ نیروهای گردان 153 تیپ قوچان با شکستن حصر آبادان نگذاشتند خواب دشمن تعبیر شود و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز نقش‌های مهمی را ایفا کردند.

در این مراسم سرهنگ ستاد رضا نذری با حکم فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان فرمانده جدید تیپ 277 متحرک هجومی نزاجا در قوچان منصوب و معرفی شد.

شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال غربی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*