جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن از 10 اسفند سال گذشته به ایثارگران آغاز شده و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت اعلام کرد: هر یک از زئران حج 1403 می‌توانند مبلغ 500 یورو و به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس فراخوان، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، با اشاره به سیاست حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور آثار نمایشی با کیفیت استانی در پایتخت به روند رو به رشد تئاتر کشور کمک می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

در جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مباحث درباره راه‌اندازی کانون نهج البلاغه در دانشگاه‌ها و همچنین تعیین مسئول و میزبان بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن تعیین تکلیف شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معرفی بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی»، تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی، حضور مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در اجرای نمایش «اسب قاتلین» و رونمایی از پوستر بین‌الملل نمایش «آلاء» از جمله مهم‌ترین خبرهای امروز تئاتر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «آلاء» همزمان با اجرا در جشنواره «مونودراما» شهر نابل تونس، از پوستر بین‌الملل نمایش رونمایی کرد.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - شبکه تلویزیونی بریکس در گفت‌وگویی با فرزانه شفیعی مترجم ایرانی ساکن مسکو به بیان نقش ترجمه آثار ادبی و زبان هنر در توسعه مناسبات فرهنگی تهران - مسکو پرداخته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم کوتاه در سال 1403 تا 250 میلیون تومان افزایش یافت.

وب‌گاه فرارو

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی داشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف غذا‌های فرآوری‌شده را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد در سنین بالاتر مرتبط دانسته‌اند. یکی از یافته‌های دیگر چنین مطالعاتی این بود که این نوع غذا‌ها اغلب بر حافظه تأثیر می‌گذارند، حتی اگر تنها گهگاهی مصرف شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روابط عمومی سیما در پی انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص تولید برنامه «جام‌جم» اعلام کرد فصل جدید این برنامه در دست طراحی است.

وب‌گاه الف

دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس3» به کارگردانی مسعود اطیابی مجوز اکران گرفتند.

وب‌گاه الف

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام این استان پس از 41 سال شناسایی شد.

وب‌گاه فرارو

نیاز‌های غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس3» به کارگردانی مسعود اطیابی مجوز اکران گرفتند.