پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «حسام منظور» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون قصد دارد اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» اثر برام استوکر نویسنده ایرلندی را روی صحنه ببرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انجمن سینمای جوانان ایران با ابلاغ آیین‌نامه‌ای، سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی در سال 1403 تا 250 میلیون تومان افزایش داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «جام جم» تولید مرکز سیمرغ که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آن‌ها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد. گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری حمایت از صنایع‌دستی در راستای تحقق شعار سال را ضروری دانست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برنامه «سال مبارک» که ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بوده است در بین ویژه برنامه‌های تحویل سال دیگر شبکه‌های رادیویی بیشترین امتیاز را کسب کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «تمساح خونی» با تشکر از تماشاگران این فیلم گفت: اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

روابط عمومی سیما اعلام کرد فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» روز گذشته 9 اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد عروج نادر طالب‌زاده در سالن سوره حوزه هنری با حضور تعدادی از چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار شد. حسن رحیم‌پور ازغدی سخنران افتتاحیه این همایش در توصیف ویژگی های منحصر به فرد نادر طالب‌زاده گفت: یکی از موارد، قدرت شخصیت او بود. هرکسی نمی‌تواند در خود، انقلاب شخصیتی ایجاد کند....

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس3» به کارگردانی مسعود اطیابی مجوز اکران گرفتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مستند «ابوجهاد، پدرِ جهاد» که به زندگی و سیره مبارزاتی احمدجبرئیل دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، می‌پردازد، از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه هفت گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین‌المللی است؛ پس باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود نیز در بالاترین کیفیت ممکن باشد، از همین رو از تمام همکارانم تقاضا دارم تا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند. وی تاکید کرد: از چندین هفته قبل جلسات منظمی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است....

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قبل از اینکه بخواهد سروکله حسن صباح به روایت مصری‌های سکولار در سریال «حشاشین» پیدا شود، تاریخ از امت و رحلت پیامبر شروع شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به جشنواره فیلم کوتاه Short Shorts ژاپن راه یافت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رمانی از زندانی فلسطینی باسم خندقجی، برنده جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عربی «بوکر» شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال 1403 با 2 برنامه «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط موسسه شمیم و با همکاری انتشارات دال برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.